Dnes je 19. novembra 2018, meniny má a zajtra

Iveta Bartošová - IB - online album

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 01.02.2012

IB je debutový sólový album Ivety Bartošovej, ktorý vydala po tragickej nehode svojho speváckeho partnera Petra Sepéšiho.
Iveta Bartošová - IB - online album

IB je debutový sólový album Ivety Bartošovej, ktorý vydala po tragickej nehode svojho speváckeho partnera Petra Sepéšiho. Iveta predtým nahrala pár piesní s kapelou Balet a na chvíľu zakotvila pod krídlami Františka Janečka, kde vznikli napríklad nesmrteľné duety s Michalom Davidom, či sólový hit Radovánky. S Janečkom však svoj sólový debut už nestihla nahrať. Z jeho stajne ju „vykúpil“ Ladislav Štaidl, s ktorého orchestrom Iveta vystupovala po boku Karla Gotta, Jitky Zelenkovej, Michala Penka, či Darinky Rolincovej. So Štaidlovým orchestrom Iveta nakoniec celú platňu nahrala. Album priniesol štyri obrovské hity, pričom skladby Víš lásko a Málo mě zná Iveta dodnes ponúka na koncertoch a niekoľko piesní, ktoré si poslucháči pamätajú dodnes a Ivetu natrvalo katapultovali medzi spevácky vrchol vtedajšieho Československa. Album dohromady priniesol trinásť skladieb.
Iveta Bartošová - Víš lásko 1987

Je máj roku 1987 a Iveta Bartošová je už v podstate princeznou československej populárnej hudby. Jej úspešné ťaženie vo forme dua s Petrom Sepéšim bohužiaľ prerušila tragická nehoda a Iveta po istom čase začala pracovať na sólovej kariére. Po pokus v iných formáciách a megahite Léto sa speváčka natrvalo usadila pod krídlami Ladislava Štaidla, s ktorým pripravila aj svoj sólový debut. Skladateľ a hudobník, ktorý na vznik platne dohliadal však bol nakoniec autorom iba dvoch piesní na platni (Málo mě zná, Tak pojď).

Na vtedajšiu dobu celkom nečakane autorsky takmer pôvodný album sa vyznačoval aj ďalšími menami, ktoré priniesli pesničky naň. Medzi skladateľmi dominoval Ondřej Soukup, ktorý priniesol dve skladby (Víš lásko, Nic nového pod sluncem), ale zapojili sa aj Vítězslav Hádl, prekvapivo aj Petr Janda a Dalibor Janda a celkom nečakane aj Milan Drobný, či Jiří Helekal a ďalší. Jedinou prevzatou skladbou na albume bola pieseň Glaube Mir Gerharda Winklera a Freda Raucha. Tá pod názvom Přijď mi říct celú kolekciu uzavrela.
Iveta Bartošová - Nic Nového Pod Sluncem

Na textoch participovala vtedajšia textárska elita, konkrétne Zdeněk Borovec, Jan Krůta, Eduard Pergner, či Pavel Vrba. Ladislav Štaidl otextoval svoju pieseň Málo mě zná. Táto zostava autorov bola napokon zárukou, že zo sólového albumu Ivety Bartošovej sa napokon stal jeden z jej vôbec najlepších albumov. Speváčka s nálepkou popovej princeznej na ňom totiž ponúkla zmes prepracovaných skladieb, ktoré mali na svoju dobu moderné popové aranžmány a speváčka ich dokázala bravúrne interpretovať svojim zamatovým hlasom. Všetci autori pritom dbali na to, aby texty neboli nijako náročné, ale zároveň mali zmysel, hudobníci zas skladali príjemné popové melódie. To v spojení s Bartošovej prejavom prinieslo veľmi silnú a ucelenú kolekciu piesní, ktorá odštartovala Ivetinu sólovú kariéru. Na svoju dobu veľmi silný album, na ktorom silné autorské zázemie a Ivetina umelecká sila dominujú vlastne dodnes. Album vyšiel ako LP platňa v roku 1987, na CD nebol dodnes vydaný a Supraphon ho ponúka momentálne v online podobe.
Iveta Bartošová - Málo me zná 1987

Ako si kúpiť IB:

Debutový sólový album Ivety Bartošovej vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.
Iveta Bartošová - Poštolka

Otestovali sme www.supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničných kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu.

Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz.

Vydavateľstvo: Supraphon (sprístupnené v roku 2011)

01. Víš lásko