Dnes je 25. augusta 2019, meniny má a zajtra

Ivana Kováčová – Všetko

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.01.2012

A SuperStar do tretice. Aj keď na tento plod komerčnej súťaže sme si museli počkať štyri roky.
Ivana Kováčová – Všetko

A SuperStar do tretice. Aj keď na tento plod komerčnej súťaže sme si museli počkať štyri roky. Ivana Kováčová sa predierala slovenskou SuperStar napríklad spolu s Martinom Konrádom, či dávno zabudnutou víťazkou Vierkou Berkyovou. Po svojom boku mala vtedy ale najmä dvoch mužov – otca a... Ježiša. Ivana totiž dodnes v mnohých rezonuje ako to silno veriace dievčatko, odhodlané v mene viery urobiť celkom všetko. Pred štyrmi rokmi možno. Na svojom debutovom album ostala verná... otcovi, ten druhý musel ustúpiť do úzadia.

Ak sa našiel niekto, kto vôbec odvážne dúfal, že Ivana vydá nejaký album a ak ste si mysleli, že to bude mať veľa spoločného s náboženstvom, zahoďte predsudky a upustite uzdu svojej (možno i hriešnej) fantázii. Tie štyri roky, ktoré si (dnes už) slečna zo Žiaru nad Hronom vybrala na prípravu svojho debutu využila naozaj zodpovedne. Platňa Všetko je naozaj dobrá. Nie úplne všetko, sú veci, ktoré by sa dali napraviť, utlmiť a podobne (podrobnejšie neskôr), ale v globále je to nečakane vydarený projekt od nečakane znovuzrodenej speváčky.

Hoci sa meno Ivan Kováč, čo je Ivanin otec neobjavuje medzi autormi piesní, predpokladám, že tento muž v silnej podstate stojí za celkovým výsledkom albumu všetko. V piesňach hrá na basgitaru a celý album produkoval. Na druhej strane je zas Ivana podpísaná pod väčšinou piesní ako autorka, alebo spoluautorka hudby. Buď tu bola fantastická rodinná súhra, alebo sa iba Ivanin otec nechcel príliš radiť medzi autorov, ale z úzadia udával smer platne. Len na vysvetlenie, nehľadám nič zlé. Nech to bolo akokoľvek, práca na tomto albume bola rozdelená veľmi rozumne.
Ivana Kováčová
Ivana Kováčová
zdroj: Internet

Tá platňa je dospelá, rozumná. Keby takýto album vydala Kováčová pred štyrmi rokmi (to mala 17), tak jej ho neuverím. Teraz sa mi síce ešte nechce veriť tomu, že si Ivana napísala takéto pesničky, ale verím jej ich. Mne osobne tie piesne prídu príliš dospelé na 21 ročnú babu. Faktom je, že Ivana v žiadnom prípade nebola pred štyrmi rokmi v SuperStar neskúseným dievčatkom z kostolíka, ale mala za sebou nemálo skúsenosti, ktoré mohli vyústiť do takéhoto príjemného projektu.

V každom prípade je album všetko veľmi príjemným prekvapením. Kováčová, ako správna patriotka nesiahla po zvučných bratislavských menách, ale platňu nahrávala s domácimi, v štúdiách v Prievidzi a v Košiciach. Textársky sa pod Kováčovej piesne podpísal Janko Kulich a popri neustále sa opakujúcich menách je to príjemné osvieženie. Niežeby to bol nováčik, ale jeho slovné hračky sú príjemným osviežením na hudobnej scéne. Veľmi sa teším, že pochopil, že Ivana je 21 ročná mladá baba, ktorá už rieši asi iné problémy a ani on a ani autori hudby sa z nej nesnažili urobiť hviezdičku v štýle Jany Daňovej, čo som si pred tými štyrmi rokmi vedel predstaviť. Kováčová navyše celkom priamočiaro vďaka autorom hudby dáva svetu vedieť, že nemieni byť popovou princezničkou, ale svojim prejavom dokazuje, že ju zjavne baví, keď chlapci udrú do gitár a bubnov a je to pre ňu vzrušujúcejšie viac, ako stláčanie klávesov na klavíry.

Jediné, čo mi na Ivane prekáža je fakt, že príliš často zachádza v speve do extrémov a absolútne zbytočne tlačí na pílu. Niektoré refrény sú ukričané a zbytočne upišťané. Na čo sa tlačiť niekam, kde už nie je priestor. Niektoré výšky, nech už boli myslené akokoľvek dobre, pôsobia skôr ako fraška, než ako umelecký výkon, o ktorý sa speváčka celkom úprimne snažila. Oveľa presvedčivejšia je Ivana, keď spieva s arogantným a drzým feelingom v hlase. Na debut ale veľmi dobrá robota.

Vydavateľstvo: Forza Music, 2011

01. Medzi svetmi
02. Nechaj ma