Dnes je 21. januára 2020, meniny má a zajtra

Hurts – Happiness

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 12.10.2010

Hurts - nové elektronické duo z Manchesteru, ktorého členmi sú spevák Theo Hutchcraft a Adam Anderson (klávesy, gitara).
Hurts – Happiness

Hurts - nové elektronické duo z Manchesteru, ktorého členmi sú spevák Theo Hutchcraft a Adam Anderson (klávesy, gitara). Duo, ktoré podľa svojich vlastných slov chce nadviazať na ten najlepší britský pop 80. rokov. Ich vzory sú napríklad Prince alebo Depeche Mode, ich skladby stavajú primárne na dobrej melódii a jednoduchom posolstve, ale zároveň sú melancholické s provokatívnou myšlienkou.

Prvá verejná zmienka o tejto formácii pochádza z júla minulého roku. Kapela sa stala „Kapelou dňa“ na najväčšom britskom spravodajskom portáli Guardian, čím rýchlosťou blesku odštartovala ich kariéra. Už debutový singel Better Than Love okamžite atakoval všetky možné britské rebríčky, načo sa Theo s Adamom pustili do živého koncertovania a do prípravy debutového albumu Happiness, ktorý vyšiel pred pár dňami. V súčasnej dobe sa Európou rúti ich druhý singel Wonderful Life, ktorý nasadzujú aj naše rádia a ktorého dokonalý štýlový videoklip bol zaradený do masívnej rotácie na MTV.

Britská kritika prijala album Happiness veľmi rozporuplne. Niektorí kritici boli nadšení, iní zas skopali album pod čiernu zem. Aký je teda Happiness? Dokonalý! Bezpochyby najväčšie prekvapenie hudobnej scény tohto roku. Tak dobrý album som v tomto roku ešte nepočul. Happiness je dokonalý hudobný celok. Tých jedenásť pesničiek (alebo vlastne dvanásť, keďže tá posledná je vlastne „ukrytá“ v jedenástom songu a štartuje až po krátkej prestávke, ktoré platňa prináša má neuveriteľné ucelený a okresaný tvar. Áno, je to presne to, čo kapela sľubovala – najlepší britský pop 80. rokov so súčasnými prvkami. Krása jednoduchosti a sila časom prevereného, tajomno, emócie, dokonalý hlas, silné vokály a to všetko namixované do jedinečného celku. Happiness je pre mňa v tejto chvíli albumom roka. V tejto produkcii som našiel úplne všetko to, čo som miloval v osemdesiatych rokoch – Depeche Mode, Tears For Fears, Princea, kým mu ešte Funky neprerástlo cez rozum, prvky Erasure, Yazoo, pričom tejto dvojici sa to všetko dokázalo spojiť dohromady, pridať tomu pár kvapiek esencie roku 2010 a priniesť Happiness, album, ktorý musí mať fanúšik hudby vo svojej zbierke.

A ak vám je málo, ešte pár špecialít by sa tu našlo: booklet je čiernobiely, sú v ňom všetky texty, vytlačený je na recyklovanom papieri, ale čerešňu na torte si nechávam až na tento moment. Je ňou skladba s poradovým číslom 9), pesnička Devotion. A ponuku na naspievanie duetu v nej prijala Austrálska kráska Kylie Minogue a aj vďaka nej, aj vďaka skvelým vokálom, silnej melódii a skvelej produkcii práve túto pesničku tipujem za tretí singel a album za minimálne album roka v niektorých britských hudobných anketách.

01. Silver Lining
02. Wonderful Life
03. Blood, Tears & Gold