Dnes je 20. novembra 2019, meniny má a zajtra

Horkýže Slíže – V dobrej viere (Best Of 2001 – 2011)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 28.03.2011

Skupinu Horkýže Slíže nikomu netreba predstavovať, viac než dlhých pätnásť rokov zabávajú svojich fanúšikov i slovenské publikum...

Skupinu Horkýže Slíže nikomu netreba predstavovať, viac než dlhých pätnásť rokov zabávajú svojich fanúšikov i slovenské publikum na koncertoch, vystúpeniach ale i na svojich CD nosičoch na Slovensku ale i v susedných Čechách. Zložili nespočetne veľa pesničiek, ktoré sa počas rokov koncertovaní stali skvelými, veselými, zábavnými hitmi vo svojskom originálnom punk - rockovom prevedení. Aj v kariére nitrianskeho kvarteta nadišiel čas na kompiláciu najväčších hitov, najznámejších pesničiek. Na jednom mieste môžete nájsť kopu známych pesničiek a skupina tiež pripravila jednu úplne novú pesničku, ktorá ešte nikde predtým nevyšla a jedno vskutku malé prekvapenie navyše.

Poďme na to však pekne po poriadku. Pripomeňme si, že nadišiel hlavne čas už na druhý výber najväčších hitov skupiny Horkýže Slíže. Ten prvý vyšiel už v roku 2001, keď mali Nitrania za sebou tri albumy a opúšťali stajňu vydavateľstva Sony Music, aby sa upísali ďalšiemu koncernu. Ich posledný album Dolu hlavou už vydali vo vlastnej réžii, čo bol jasný znak toho, že po dlhých rokoch spolupráce s EMI / Monitor, končí aj táto spolupráca a po piatich radových albumoch a jednom koncertnom zázname, ktorý vyšiel aj na DVD ukončí kapela spoluprácu ďalším výberom hitov. Pätica albumov ich priniesla podľa zoznamu na skladačke sedemnásť, teda v priemere tri hity na album. Výberovku štartuje hit Veľká Mača, Vincov Háj a nechýbajú také skvosty, ako Malá Žužu, Vlak, Brďokoky, L a G song, A ja sprostá... a mnoho, mnoho ďalších. Napriek tomu, že z pochopiteľných dôvodov absentujú hity ako Maštaľ, Chrasty, či Ja chaču tebja, nitrianska kapela dokázala za desať rokov vyskladať peknú zostavu skladieb, ktoré sa vďaka svoje originalite, nápaditosti a najmä neokrôchanosti stali nezabudnuteľnými hitmi a som si istý, že rovnako, ako ja, si na tých skladbách zgustnete napríklad počas jazdy autom, keď si strčíte to CD do prehrávača. Tých sedemnásť pesničiek za desať rokov jednoducho zľudovelo.

A ako to dopadne s tou jednou novinkou a jedným špeciálnym prekvapením? Začnem tým prekvapením, ktorým je kapelou hrdo nazvaný MEGAMIX našich najväčších hitov. Je to taký obrí MEGAmix, že som sa ani nestihol pozrieť na časovač, ako dlho vlastne trvá a bolo po ňom. Tento nápad je (v dobrom slova zmysle) rovnako úchylný, ako celá tvorba Horkýže slíže. Kratší megamix ste totiž v živote nepočuli a v živote počuť nebude. Jedinou novou regulárnou skladbou sa tak stáva pesnička Mám v p... na lehátku, ktorá zas iba potvrdzuje to, že Kuko a jeho partia sú stále vo výbornej forme a dokážu napísať hit, z ktorého sa vám najskôr zatočí hlava a potom sa zamilujete do jeho originality, s akou vedia prísť iba Horkýže Slíže.

Vydavateľstvo: EMI, 2011
Linky: HORKÝŽE SLÍŽE, EMI/MONITOR, SUPERSHOP

01. Veľká Mača, Vincov Háj