Dnes je 18. októbra 2017, meniny má a zajtra

Heidi - Novinka

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 21.03.2012

Novinka bol tretí zo štyroch albumov ostravskej speváčky Heidi Janků, ktoré vydala vo vydavateľstve Supraphon.
Heidi - Novinka

Novinka bol tretí zo štyroch albumov ostravskej speváčky Heidi Janků, ktoré vydala vo vydavateľstve Supraphon. Materiál vznikal v roku 1989 a speváčka ho nahrala so svojou sprievodnou kapelou Supernova, ktorú viedol jej vtedajší i súčasný partner Ivo Pavlík. Na nahrávaní dvoch skladieb sa vo svojom štúdiu podieľal Vašo Patejdl a pesničku Růžový sen nahrala Heidi s kapelou Allegro, čo v tej dobe bola po odchode z Krokov Františka Janečka sprievodná kapela Michala Davida, autora spomínanej piesne. Kolekcia dvanástich piesní vyšla pred nedávnom online v trochu upravenej podobe.

V titulnej pesničke a hneď na úvod albumu Heidi spieva o snežnom mužovi. Roztopašný song sa stal otvárakom kolekcie celkom šikovných piesní, ktoré pre speváčku zložili skladateľ a jej partner Ivo Pavlík, Vladimír Severa, Jindřich Parma, Vašo Patejdl, Milan D. Svoboda, Michal David, Boris Urbánek, Pavel Krejča, Lešek Wronský, Jaroslav Uhlíř a kolekciu, ktorú možno označiť aj heslom, čo song, to skladateľ, dopĺňa prevzatá skladba z dielne pánov Duncan Pain, Mark Holding a Robbie Nevil. Netradične veľká zostava autorov mala v konečnom dôsledku za následok, že album ako celok mierne tápal vo svojom vlastnom smerovaní. Aj toto bol síce ešte ten klasický soc-pop, ale aj pri dnešnom počúvaní nie je jasné, že chcela platňa baviť, alebo mala za cieľ byť aspoň mierne sentimentálna.
Heidi Janků - Fotka

K tomu prvému navádzala hudba, ktorá bola svojim spôsobom prevažne jará a zvuk na vtedajšiu dobu nových hudobných prvkov a nástrojov pôsobil sviežo aj v pomalých pesničkách. Bolo iba potrebné pridať k nim texty, ktoré by pôsobili zrozumiteľne a v tej dobe, ktorá už síce bola pre umelcov uvoľnenejšia, ale stále nie celkom otvorená, spĺňali požiadavky cenzorov. Presne o také sa pokúsila vtedajšia textárska elita Jan Krůta (dvorný textár Dalibora Jandu), Pavel Cmíral (text k piesni Klub třídních komiků je však žiaľ jedným z najslabších článkov jeho textárskej kariéry, ktorú v drvivej miere zasvätil textom pre Petra Kotvalda), Vladimír Čort, František Řebíček, Zdeněk Rytíř, Zbyšek Malý a Jaroslav Uhlíř.

Po bezmennom debute, vyskladanom prevažne zo singlov a druhej platni sa Novinka, pravdepodobne aj vďaka neprehľadnej zostave hudobných autorov stala skôr akýmsi zberným miestom hotových skladieb, než regulárnym albumom. Fanúšikovia si síce aj dnes spomenú na niekoľko skladieb z nej, ale ako celok upadol album zbytočne rýchlo do zabudnutia, čo však spôsobila aj doba, ktorá po jeho vydaní prišla. Najsilnejším songom sa napokon bezpochyby stal duet s Vašom Patejdlom, silná pomalá skladba Ztracený ráj, ktorá sa dodnes objavuje na mnohých CD výberoch viažucich sa k danej dobe. Žiaľ, na online verzii táto skladba chýba, keďže vyšla v licencii vydavateľstva Opus, takže sa riešia licenčné záležitosti a po ich vysporiadaní by mal byť aj tento song dostupný na stiahnutie.
Václav Patejdl a Heidi Janků - Ztracený ráj

Album Novinka je tak milou spomienkou na koniec jednej hudobnej dekády v československom pope a neoddeliteľná súčasť diskografickej skladačka Heidi Janků.

Ako si kúpiť album Novinka:

Tretí album ostravskej speváčky Heidi Janků vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 700 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz.

01. Novinka
02. Sbal to!