Dnes je 24. apríla 2019, meniny má a zajtra

Hana Zagorová – Vyznání

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 17.06.2014

Vyznání Hany Zagorovej je v mnohých smeroch špecifické. Je to neuveriteľných sedem rokov, čo vydala posledný radový album nazvaný Zloděj duší.
Hana Zagorová – Vyznání

Hana Zagorová už nie je popová speváčka. A keď sa tak nad tým zamyslím, neviem, či ňou vôbec niekedy bola. To len jednotvárna šablóna doby minulej nemala rada iné, ako bežné označenia. S označením popovej Gvendolíny sa však podľa mňa Zagorová rozlúčila v momente, keď starý papierový kufor nechala na stanici Praha – Stred a pomyselným žánrovým vlakom zamierila do stanice Šansón.

Vyznání Hany Zagorovej je v mnohých smeroch špecifické. Je to neuveriteľných sedem rokov, čo vydala posledný radový album nazvaný Zloděj duší. Po dlhých rokoch sa speváčka vrátila pod krídla vydavateľstva Supraphon, s ktorou ju pamätníci spájajú najčastejšie. No a ďalším číslom je dvadsiatka, pretože Vyznání je pre Hanu Zagorovú neuveriteľným dvadsiatym radovým albumom.

Nahrávka vznikala pol roka a speváčka priznáva, že to nebola ľahká, ale zároveň to bola krásna práca. Legenda československej populárnej hudby sa nerada ponáhľa, nerada si odkladá pesničky do šuflíka a nerada tlačí na pílu. Pesničky dokáže odmietnuť napriek tomu, že sa do nich zamiluje. Stačí však, aby mala pocit, že inému spevákovi by sa hodili viac. Dať dohromady kompletnú nahrávku tak v prípade Hany Zagorovej nie je jednoduchá záležitosť.
Hana Zagorová - Vyznání

O to väčší je však zážitok pri počúvaní. Pesničkové vyznanie Hany Zagorovej je v podstate príbehom o láske, zrade a nádeji, je tuctom piesní so silnými melódiami a ešte silnejšími textami, ktoré majú mimoriadne silnú výpovednú hodnotu. Vyznání Hany Zagorovej je v globále obrovským prekvapením a dvadsiatka v Zagorovej diskografii priniesla speváčke jej najlepší album vôbec.

Je to ten vzácny druh albumu, ktorý na jednej strane musíte počúvať niekoľkokrát, aby ste objavili všetky jeho devízy. Na druhej strane ho však chcete počúvať dookola, pretože je jednoducho bezchybný. Keď behá mráz po tele pri prvej a druhej pesničke, stále je tu ten dojem, že ide o skvelý úvod. Keď však mrazí pri každej ďalšej a ten pocit trvá až do konca, nie je čo riešiť. Hana Zagorová je šansoniérka celou svojou dušou a týmto smerom poslala aj svoju geniálnu nahrávku.

Na jednom z najočakávanejších domácich albumov tohto roka sa stretli pôvodné skladby českých autorov, ale tiež niekoľko internacionálnych nahrávok z Poľska, ale najmä z Francúzska. Tri francúzske songy si speváčka zamilovala natoľko, že si ich sama otextovala a už po niekoľký raz dokázala, že je nielen skvelá speváčka, ale aj výborná textárka. Už v úvodnej Mít tě ráda dáva Zagorová priestor geniálnej hre so slovíčkami a myslím, že jej vyznanie lásky sa stane legendárnym.
Hana Zagorova´ - S tebou

A to je iba začiatok. Nasleduje silný zážitok v podobe Rande u zdi nářků, poľský song s geniálnym textom Václava Koptu, ktorý o chvíľu vystrieda singel S tebou, ktorý keď budete počuť vedzte, že na albume je jedenásť ešte silnejších skladieb, než tá, na ktorú padla voľba pri výbere singlu. Napríklad hneď za ním nasledujúce francúzske songy so Zagorovej textami, pričom Můj chlap je pieseň s jedným z najlepších Zagorovej textov vôbec.

A takto by sme sa prepracovali až k záverečnej skladbe Deburau, ktorú pre speváčku otextoval Ľubomír Feldek a pri každej jednej skladbe by sme sa pristavili a našli v nej niečo výnimočné. Hana Zagorová priniesla vyznanie o láske, zrade a nádeji a hoci ide o veci bežné až patetické, Zagorovej nová nahrávka nie je ani bežná, ani patetická. Je excelentná, výnimočná a bez jediného hluchého miesta. Ak by sme na podobne silný album mali čakať ďalších sedem rokov, nedbám. Ale budem oveľa radšej, keď sa Hana Zagorová vráti šansónovým vlakom späť oveľa, oveľa skôr.

Vydavateľstvo: Supraphon, 2014
Linky: HANA ZAGOROVÁ

Digitálny predaj: SUPRAPHONLINE.CZ