Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra

Hana Zagorová – Jen tak

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.06.2012

Len pre digitálny predaj zostavená EP kompilácia singlov a nahrávok Hany Zagorovej z rokov 1968-1986.
Hana Zagorová – Jen tak

Len pre digitálny predaj zostavená EP kompilácia singlov a nahrávok Hany Zagorovej z rokov 1968-1986. Piesne, ktoré boli doteraz málo dostupné, sú radené chronologicky podľa doby vzniku. Na obale je použitá fotografia z pôvodného SP z roku 1970 (autor Karel Lodr).

Pôvodne sa na nahrávke malo objaviť až desať skladieb, tesne pred avizovaným vydaním sa zmenilo niekoľko vecí s ohľadom na vlastníkov nahrávok a autorských práv a tak nakoniec vychádza EP so sedmičkou pesničiek, pričom dokonca chýba aj pesnička, ktorá dala celej skladačke názov (pre všetkých informácia, že vydavateľ sa po dohodnutí chystá vydať všetky chýbajúce skladby na inej kompilácii). A osobne mi to absolútne nevadí. Skôr úplne naopak, kedy mi takýto nečakaný vývoj skôr dodáva punc väčšej rarity, pretože práve týmto smerom bolo vydanie tejto kompilácie vedené.
Hana Zagorová - Svatej kluk

Supraphon vydal pred časom podobnú kompiláciu Zagorovej piesní nazvanú Bílou křídou a skladačka Jen tak je vlastne jej pokračovaním. Rovnako tak prišiel rad na ďalšie, v prípade tejto pani speváčky priam exkluzívne nahrávky, ktoré doteraz buď nikdy nevyšli, alebo sú dostupné iba s veľkými problémami. Skladačku otvára pieseň z roku 1968 nazvaná Svatej kluk, ktorá vznikla v štúdiách ostravského rozhlasu, v šesťdesiatych rokoch ostávame aj v skladbe Zlatá dáma a obe pesničky sú nádhernou ukážkou mladíckej drzosti a akejsi sexy surovosti v hlase Hany Zagorovej a počúvajú sa výborne.
Hana Zagorová - Jízda

Na začiatku sedemdesiatych rokov nahral Hana Zagorová skladbu Poslední noc, ktorú pre ňu napísal Petr Hapka a je to už zjavný príklon k tomu klasickému popu. V každom prípade je jasné, že spojenie týchto dvoch veličín sa naozaj vydarilo. Túto dekádu hneď uzatvára ďalšia skladba Toulám se krajinou snů z pera Alexandra Goldscheidera. No a potom už prichádzajú na rad roky osemdesiate, tak úzko spojené s Karlom Vágnerom. Ten sa predstavuje hneď ako autor ďalšej skladby Jízda, ktorú otextoval Pavel Žák a autorsky i zvukovo je to nahrávka, ktorá sa najviac približuje dekáde osemdesiatych rokov v kariére Hany Zagorovej.
Zagorová, Hložek a Kotvald - Jen jedenkrát v roce

Dve záverečné skladby sú už rok 1986, ktorý exkluzívnu EP kompiláciu Hany Zagorovej uzatvára. Pavel Vaculík napísal a Pavel Žák otextoval skladbu Já chtěla jsem ti báseň psát a na záver prichádza nemecká ľudová skladba s českým textom Pavla Žáka Jen jedenkrát v roce, v ktorej so Zagorovou spolupracuje ešte duo Hložek - Kotvald. A to je bodka (bielou kriedou), za albumom, ktorý možno vyšiel „len tak“, ale bezpochyby si ho zamilujú nielen fanúšikovia vHany Zagorovej. Verím, že takýchto exkluzívnych rarít bude vychádzať čoraz viac.

Ako si kúpiť album Jen tak:

Špeciálny online album Hany Zagorovej vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Svatej kluk
02. Zlá dáma (Tell Mama)
03. Poslední noc