Dnes je 16. júla 2019, meniny má a zajtra

Hana Zagorová – Bílou křídou

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 08.02.2012

Album Bílou křídou je špecifický online album Hany Zagorovej, ktorý mapuje speváčkinu tvorbu v rozmedzí rokov 1969 – 1988.
Hana Zagorová – Bílou křídou

Album Bílou křídou je špecifický online album Hany Zagorovej, ktorý mapuje speváčkinu tvorbu v rozmedzí rokov 1969 – 1988. Vo svojom obsahu však nestavia na klasické šlágre, ktoré sa objavili na radových albumov tejto legendy československej populárnej hudby. Stavia skôr na raritách a singloch, na pesničkách, ktoré sú z pohľadu súčasnosti skôr zberateľským artiklom. Mnohé z nich sa nahrávali v Českej televízii, alebo v Českom rozhlase, niektoré vyšli iba na výberových albumoch ich autorov a mnohé sa vďaka vysporiadaniu autorských práv dostávajú k poslucháčovi v takejto kvalite vôbec po prvý raz.. Ide tak o skvelú skladačku nielen pre zberateľov.
Jsem tygr, co bloudí Tajgou - Hana Zagorová

Keby ste hľadali v diskografii Hany Zagorovej tento album za predpokladu, že vzhľadom na datovanie výberu by mohol vyjsť niekedy okolo rokov 1988 – 1989, hľadali by ste márne. Supraphon ho zostavil špeciálne pre svoj online obchod, kde je v súčasnosti v prvej trojke najsťahovanejších albumov. Niet sa vôbec čomu diviť. Ide o raritný album, ktorý nestavia na hitoch, ktoré sa točia na všetkých možných aj nemožných výberov skladieb speváčky, alebo československého popu. Navyše, ak ste, tak ako ja, začali Hanu Zagorovú vnímať až niekde okolo albumu Mimořádná linka, môžete sa tešiť na „mimořádný“ set piesni tejto skvelej českej legendy.
Hana Zagorová - Letní Kluci

Pesničky na albume sú poukladané chronologicky a v obsahu pätnástich skladieb sa objavili tak prevzaté svetové piesne, ako aj piesne pôvodných českých autorov. Viac, než polovicu skladieb tvoria piesne zo sedemdesiatych rokov a túto etapu uzatvára cigánska ľudovka Bída a jeden z duetov so spevákom Petrom Rezkom Hranice světla s stínů. Osemdesiate roky potom mapujú ešte štyri skladby, pričom táto etapa štartuje relatívne neznámou skladbou Můj den zítřejší, ktorú nasleduje asi najväčší a najznámejší hit z celej kolekcie, skladba Letní kluci. Nemenej známa skladba celú skladačku uzatvára. Ide o cover verziu skladby The Boy From New York City s českým názvom Jsou tu lidi. A medzi tým sa nachádza vcelku rarita, relatívne neznámy duet so Stanislavom Hložkom Slušných lidí je víc, skladba Jiřího Zmožka a Zdeňka Borovca z roku 1987.
Hana Zagorová a Stanislav Hložek - Slušných lidí je víc

Album Bílou křídou predstavuje Hanu Zagorovú v dvoch polohách, pričom v oboch obstála výborne. Či už ako speváčku klasických popových songov, s ktorými žne úspechy od osemdesiatych rokov až dodnes, ale aj ako speváčku popu rokov sedemdesiatych, ktorý bol oveľa živelnejší a živší, než ako ho poznáme z rokov osemdesiatych. Ktorá poloha Zagorovej svedčí viac sa môžete presvedčiť aj na tomto albume, z celkovo pohľadu však výborne obstála v oboch. Raritný album by sa mal v tomto roku dočkať svojho online pokračovania.
Hana Zagorová Tvá žena Růžena

Ako kúpiť album Bílou křídou:

Výberový album Hany Zagorovej vydavateľstvo Supraphon (spolu s 2 500 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.
Hana Zagorová a Petr Rezek - Hranice světel a stínů
v
Hana Zagorová - Můj den zítřejší