Dnes je 22. februára 2019, meniny má a zajtra

Hana a Petr Ulrychovi - Ententýny (online album)

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 30.05.2012

V poradí piaty album súrodeneckej dvojice s nezabudnuteľnými hitmi Jízda kralů a Javory, pri ktorých počúvaní dodnes mrazí a k tomu jedenásť ďalších famóznych pesničiek.

V poradí piaty album súrodeneckej dvojice s nezabudnuteľnými hitmi Jízda kralů a Javory, pri ktorých počúvaní dodnes mrazí a k tomu jedenásť ďalších famóznych pesničiek. Album súrodenci nahrávali v roku 1978 a vo vydavateľstve Panton vyšiel o rok neskôr. V digitálnej podobe ho spolu s množstvom ďalších albumov tejto dvojice kúpite na supraphonline.cz.

Nebudem sa pokúšať o nejaké odborné vety a hodnotenia, bude to skôr o emóciách a pocitoch, ktoré mnou lomcovali pred 33-mi rokmi rovnako, ako mnou lomcovali v roku 2012, keď som si Ententýny prehrával.

Priznávam hneď na úvod, že Ulrychovci nie sú interpreti, ktorých kompletnú diskografiu by ste našli v mojom archíve, avšak zároveň priznávam, že je to spevácka dvojica, ktorá sa nezameniteľne zapísala do môjho archívu, do môjho vnímania hudby a možno aj do kreovania toho, čo budem najradšej počúvať a možno aj vďaka nim som neinklinoval k metalu, ale k melodickej, zmysluplnej muzike.

Keď Ententýny vyšlo po prvý raz v roku 1979, mal som 5 rokov. Album, ako celok si nepamätám, ale dve pesničky z neho mi ostali v hlave dodnes. Jízda kralů s nezabudnuteľným refrénom Jedou k vám, jedou k vám, a lyrické Javory sú pesničky, ktoré sa vtedy pravdepodobne intenzívnym hraním v rádiu a televízii natrvalo usadili v hudobnom archíve mojej hlavy.
Ulrychovci - Jízda králů

Priznám sa tiež k tomu, že keď som si z množstva albumov tejto dvojice, sprístupnených na digitálnom obchode vydavateľstva Supraphon vyberal jeden na recenziu, podvedome som hľadal ten s pesničkou Javory. Netušil som, že dostanem v podstate dva v jednom, keďže album začína Jízdou kralů. Album Ententýny sa tak pre mňa stal akýmsi návratom v čase. Návratom do bezstarostného detstva, avšak do rokov, ktoré nevnímam tak intenzívne, ako tie nasledujúce, ale moc si z nich nepamätám. Spomínané dve skladby z toho obdobia si však dlhé tri desaťročia a zjavne si ich budem pamätať navždy.
Ulrychovci - Javory

Na záver celkom bez mučenia priznávam, že silu albumu Ententýny som (myslím, že celkom pochopiteľne) dokázal zhodnotiť až dnes, v roku 2012, keď som si tento skvost prehral celý a jeho pozitívnu energiu, popovú netradičnosť (Ulrychovci v podstate už v sedemdesiatych rokoch spájali pop s folklórnymi prvkami a robili to geniálne) a celkovú jedinečnosť som si servíroval niekoľkokrát a myslím, že s prehrávaním tejto platne tak skoro neskončím. Nemám jediný negatívny moment, ktorý by pôsobil rušivo. Toto je tvorba, ktorá nestarne a nestráca na sile. Toto je jednoducho fenomenálne.

Ako si kúpiť album Ententýny:

Piaty album súrodencov Ulrychovcov vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 3 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Na rozdiel od iných obchodov s hudbou získate v Supraphone kompletný album, vrátane pôvodného obalu. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. K stiahnutiu v tomto formáte dostávate skladby vo formáte mp3 automaticky k tomu.

01. Jízda kralů
02. Javory
03. Tráva