Dnes je 26. júna 2019, meniny má a zajtra

Gary Barlow – Since I Saw You Last

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 22.04.2014

Since I Saw You Last je album, ktorým Gary Barlow jednoducho dospel.
Gary Barlow – Since I Saw You Last

Dlhý čas som mal pocit, že novému albumu Garyho Barlowa Since I Saw You Last nakoniec pridelím plný počet bodov. Nakoniec som však našiel pár drobností, či takzvanú vatu, čo mi v tom zabránilo, čo však nič nemení na tom, že v spevákovej diskografii ide vôbec o to najlepšie, čo kedy nahral a čomu do dokonalosti chýbal len povestný krôčik. Since I Saw You Last je album, ktorým Gary Barlow jednoducho dospel.

Myslím si, že britský štyridsiatnik musel na začiatku svojej kariéry, ešte ako člen Take That dosť trpieť. On to umenie totiž vždy bral príliš vážne a poskakovanie mladého capka v stáde štyroch podobných roztopašníkov pre neho asi nebolo to pravé orechové. Navyše nálepku komerčného pajáca si žiaľ so sebou niesol aj vtedy, keď už bola formácia Take That uložená k spánku a niektorí jej členovia sa vydali na sólovú dráhu.
Gary Barlow - Let Me Go

Ani tu však Barlow nemal príliš umeleckej slobody a vydavatelia na neho tlačili, aby netlačil na umenie, ale dbal na komerciu. Prachy sú prachy a kto si to bude kupovať, keď nepochopí umelcove myšlienkove pochody. Aj to bol dôvod, prečo Gary Barlow po dvoch sólových albumoch v roku 1999 rezignoval a prestal byť komerčným umelcom, hoci sa hudbe mienil ďalej venovať.

Pri sporadických návratoch Take That späť na scénu sa pokúsil pretlačiť do nových piesní viac umenia a darilo sa mu to. Minulý rok zjavne dostal pocit, že možno nastal ten správny čas na nový album a po neuveriteľných 14 rokoch vychádza Garymu tretia sólovka (album Sing vznikol pri špeciálnej príležitosti v roku 2012 a do klasickej diskografie ho neradím) Since I Saw You Last.
Gary Barlow, Elton John - Face To Face

A je to šokujúci album, a to po každej stránke. Nie je to nahrávka, ktorú poslucháč vybaví jedným vypočutím. Po prvom vypočutí si najskôr uvedomí, že sa do toho albumu zamiloval. Následne ho začne skúmať, hľadať odkazy, ktoré sa v songoch, ktoré si Barlow v drvivej prevahe napísal sám nachádzajú. A ono má britský spevák prostredníctvom textov naozaj veľkú snahu vyrozprávať sa zo svojich pocitov z kariéry, z toho, ako ho tlačili do komercie, ale i z iných osobných starostí, ktorých ho v živote nestretlo málo.

Gary Barlow vydal svoj najosobnejší, najintímnejší a tiež najťažší album vo svojej doterajšej kariére. Doteraz tri úspešné single, na úvodnej skladbe Requiem spolupracoval s Robbie Williamsom, pieseň Let Me Go (vrátane vydareného klipu) nahrával v New Yorku a tá sa stala prvou lastovičkou, pesnička Face To Face je duetom s Eltonom Johnom, skladby ako Jump a God majú tak silné texty, že privodzujú zimomriavky.
Gary Barlow - Since I Saw You Last

V globále je prvá polovica albumu sinejšia, ako tá druhá, ale v konečnom zúčtovaní možno povedať, že Barlow nahral album, ktorému k dokonalosti chýba naozaj iba povestný krok. Žánrovo sa na hony vzdialil komerčnému popu, koketuje dokonca s folkom, prvkami Beatles, alternatívy a hlavne ponúka mimoriadne silnú spoveď. Gary Barlow prostredníctvom novinky Since I Saw You Last ako umelec proste dospel.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2013
Linky: UNIVERSAL MUSIC

Interpret: GARY BARLOW