Dnes je 18. novembra 2018, meniny má a zajtra

Gabriela Gunčíková – Dvojí tvář

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 15.01.2012

Gabriela Gunčíková, výrazný talent s nezameniteľným rockovým chraplákom, na profilovom debutovom albume Dvojí tvář, odkrýva všetky tajomstvá svojho hlasu.
Gabriela Gunčíková – Dvojí tvář

Gabriela Gunčíková, výrazný talent s nezameniteľným rockovým chraplákom, na profilovom debutovom albume Dvojí tvář, odkrýva všetky tajomstvá svojho hlasu. Svojou nezameniteľnosťou a feelingom dokáže pretlačiť aj tank a národ je právom zvedavý na jeden z najvýraznejších a bez okolkov výnimočných hlasov posledného roku, ktorý intenzívne bodoval v rámci poslednej Československej SuperStar. Album, ktorý nesie emotívny rockový náboj obsahuje, okrem noviniek a Gábininých obľúbených hitov od Iron Maiden či Valentine aj skladby, ktoré dosiahli najväčší ohlas u divákov aj na internete, ako Send Me An Angel, alebo Země vzdálená.
Gabriela Gunčíková - Zůstanu napořad

Určite jeden z najočakávanejších albumov z kolónky SuperStar. Bezpochyby najvýraznejšia ženská speváčka poslednej súťaže, určite tiež jeden z najzaujímavejších hlasov, ktoré sa tam minulý rok objavili. Navyše silná náklonnosť k rockovej muzike boli predpokladom k tomu, že Gunčíková prinesie po dlhom čase zmysluplný album finalistu súťaže rýchlokvasených a častokrát celkom zbytočných spevákov. Dovolím si tvrdiť, že zhruba štyridsať minút materiálu na jej debute potvrdilo očakávania.
Gabriela Gunčíková-Buď dál jen můj

V nahrávacom štúdiu nebola Gunčíková žiadnym nováčikom. S kapelou Meryland má nemálo skúseností, ktoré určite využila pri nahrávaní svojho sólového debutu, ktorý je celkom logickým vyústením úspechov, ktoré dosiahla v súťaži. Nie je ani prvá, ani posledná, ktorá využila ponuku a krátko po skončení súťaže vydáva album. Keby tak neučinila, bola by to premárnená šanca – pre obe strany, pre speváčku, ako aj pre nás, poslucháčov. Gunčíková totiž po dlhom mdlom superstarovskom čase vydáva album, ktorý sa dá počúvať viac než raz a dokonca sú na ňom momenty, ktoré budete chcieť počúvať donekonečna. Dvojí tvář je ucelený pop – rockový (aj keď viac rockový) komplet hodný profesionála.
Gabriela Gunčíková - Snídaně s Novou

Veľkým plusom toho albumu je striedanie tempa. Gunčíková nestavila na jednoliaty materiál, ale prostredníctvom jedenástich skladieb na albume vystriedala niekoľko polôh. Štartuje poriadne dynamicky a v prvých dvoch skladbách dokazuje, že v sprievode poriadne rozpálených bubnov a gitár a cíti naozaj istá. Následne však predvádza, že jej sadnú aj pomalé veci, ale aj pesničky hudobne niekde medzi dvoma spomínanými polohami – teda miernejšie tempo, avšak stále postavené na zreteľnom rockovom základe.

Striedaním uvedených melodických základov sa postupne Gunčíková prepracuje až k jednému najpríjemnejších prekvapení posledného obdobia. V závere totiž na rad prichádza Send Me An Angel a po všetkom, čo predviedla Gábina predtým som ochotný rešpektovať túto celkom zbytočnú pieseň, ktorá (aj v jej prípade) je iba prvoplánovou kalkuláciou vrhnutou na poslucháča. Nedovolím si to však tvrdiť o druhej cover verzii, ktorou je Pavlíčkova Země vzdálená. Hit, ktorý preslávila formácia BSP a spieval ho samozrejme Kamil Střihavka si dlhé roky nedovolil nikto prespievať z jediného dôvodu – každý si uvedomil, že po Střihavkovom výkone by to bola iba paródia. Až Gunčíková nabrala odvahu a jasne dokazuje, že je jednou z mála, ktorá túto pieseň zaspieva tak, že si sadnete na zadok a uveríte jej každé otvorenie úst.

Ale to stále nie je všetko. Pieseň, pri ktorej som na diaľnici D1 pustil volant, otvoril som ústa a následne som ju počúval asi ďalších 150 kilometrov je predposledný song Proudu vstříc, absolútny rockový nárez, v ktorom sa speváčka zjavne cítila ako ryba vo vode a tá skladba je jednoducho vrcholom celého albumu. Toto je pravá Gábina (nie anglické texty, nie prerábky, ale plnokrvný nárez) a keď to takto potiahne do budúcnosti, máme sa ešte na čo tešiť.

Dvojí tvář je príjemným prekvapením nielen na poli albumov finalistov superstar, ale aj v globále československej pop music. Skvelá dynamika albumu, rôznorodosť hudobných polôh a naplno využitý potenciál speváčky sú tým, čo možno označiť za skvelú prácu a vďaka čomu si táto platňa zaslúži pozornosť.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: GABRIELA GUNČÍKOVÁ

01. Lala