Dnes je 04. marca 2021, meniny má a zajtra

Falco 3 (25TH Aniversary DeLuxe Edition)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 24.11.2010

V septembri 1985 vyšiel album Falco 3. Platňa, ktorá z rakúskeho speváka urobila svetovú hviezdu oslavuje 25 rokov a to je jedinečná príležitosť na jej pripomenutie.

O albume: V septembri 1985 vyšiel album Falco 3. Platňa, ktorá z rakúskeho speváka urobila svetovú hviezdu oslavuje 25 rokov a to je jedinečná príležitosť na jej pripomenutie. V roku 1985 priniesol tomuto albumu celosvetovú pozornosť singel Rock Me Amadeus, ktorý vládol hitparádam po celej zemeguli. Vďaka tejto pesničke sa Falco stal prvým nemecky hovoriacim umelcom, ktorý sa prebojoval na prvé miesto singlovej hitparády v USA. Dodnes sa na vrchol amerického rebríčka nepostavil iný hit s nemeckým textom. Okrem tohto neuveriteľného úspechu sa album dostal na prvé miesto predajnosti v dvanástich krajinách po celom svete. Album priniesol okrem americkej jednotky aj ďalšie hity , z ktorých bezpochyby nezabudnuteľnou sa stala skladba Vienna Calling a samozrejme najväčší Falcov hit, dramatická skladba o prostitútke Jeanny.

Pri príležitosti osláv 25. narodenín vychádzajú v spoločnosti Sony Music dve edície albumu Falco 3 – 25TH Anniversary Edition. Kompletne zremasterovaný (digitálne vyčistený) album obsahuje nielen single Rock Me Amadeus, Jeanny alebo Vienna Calling, ale aj bonusové kúsky, ako demonahrávku nikdy nedokončenej skladby Without You (je počuť, že je to nedokončené, hlavne čo sa týka nastavenia zvuku, oproti iným skladbám) a vybrané raritné a predĺžené verzie (remixy) existujúcich skladieb. A navyše jeden z objavov súčasnej britskej hudobnej scény, skupina Hurts, natočila exkluzívny remix Jeanny, ktorý má Falcovu hudobnú genialitu predstaviť novej generácii fanúšikov.

Deluxe Edition albumu obsahuje nový dokument od Doro (bývalý produkčný tím videoklipov Falca) nazvaný The Making Of The Legendary Falco 3 Videos s doteraz nezverejnenými zábermi. Booklet obsahuje track-by-track komentár Roba & Ferdiho Bolland (producent a autora skladieb na albume Falco 3), Liner Notes Horsta Borka (bývalého Falcovho manažéra) a Rudieho Dolezala (Doro).

Hodnotenie: Snažím sa porátať letopočty. Snažím sa prísť na to, či som tie zásadné skladby Falca spoznal v čase, keď vyšli, alebo až s odstupom času. Jednoznačne si spomínam, že keď mi ostali pri Jeanny prvý raz otvorené ústa, bol som ešte na základnej škole. V tejto chvíli je to bezpredmetné. Tak, ako mi Falco do života vstúpil, tak z neho aj vystúpil. Kompletný album som nikdy nemal, ak nerátam ten, ktorý vyšiel až po jeho smrti. Falcovu trojku tak teda držím kompletnú až teraz a veľmi sa z nej teším. Pretože hoci sa tu bavíme o troch ťažiskových pesničkách, tak pôvodný album ich priniesol desať a minimálne pri sedmičke z nich si jednoducho spomeniete na to, že ste ich už niekde počuli. Tak silný album sa interpretovi podarí málokedy.

Nechcem sa pristavovať pri remixoch, z ktorých mnohé vyšli na iných nosičoch, ani nedokončená skladba ma príliš nenadchla, ale musím sa zastaviť pri kapele Hurts, ktorá sa nejakým zázrakom stala tou, ktorá prerobila Jeanny v roku 2010 a táto verzia ma jednoducho posadila do kresla. Hurts sú pre mňa jednoznačne objavom roku 2010 a ich debut je fantastický. Spojenie prvkov 82-tych rokov minulého storočia so súčasnou produkciou a do toho obalená Jeanny je jednoducho jedenástym skvostom Falcovej trojky. Keby sa bol toho dožil, určite by bol nadšený. A ja verím, že sa dožijem toho, ako chlapci túto pesničku rozbalia na viedenskom koncerte 15. marca budúceho roku. Bude to obrovský zážitok.

Špeciálna edícia je doplnená o DVD s 30 minútovým (rôzne dokumenty uvádzajú rôzne časy, ale je to naozaj pol hodina) dokumentom o tom, ako vznikali ťažiskové songy a klipy k nim, pričom sa môžete tešiť aj na nezostrihané verzie klipov. Album vychádza v obale z tvrdého papiera, s hodnotným a obsiahlym bookletom. Skvelé nielen pre fanúšikov.

01. Rock Me Amadeus
02. America
03. Tango The Night