Dnes je 23. februára 2019, meniny má a zajtra

Elvis Presley – Viva Elvis (The Album)

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.12.2010

Nepopierateľný kráľ rocknrollu Elvis Presley je aj dnes jednou z najväčších ikon a najmocnejších postáv populárnej kultúry.
Elvis Presley – Viva Elvis (The Album)

O albume: Nepopierateľný kráľ rocknrollu Elvis Presley je aj dnes jednou z najväčších ikon a najmocnejších postáv populárnej kultúry. ´Pred Elvisom,´ povedal John Lennon, ´nebolo nič.´ A po Elvisovi svet vyzeral a znel inak. Vďaka vyzývavým pohybom panvou a silou svojho hlasu sa Elvisovi podarilo prelomiť bariéry a prelomiť status quo, spôsobiť revolúciu vo svete hudby, filmu a módy a predznamenať zemetrasenie v rodových, triednych, rasových a generačných vzťahoch.

Aktuálne táto revolúcia pokračuje vydaním albumu Viva Elvis. Toto postmoderné štúdiové majstrovské dielo prináša ducha a podstatu Elvisa, nahliada na neho dnešnou perspektívou a zároveň prehlbuje revolučné prvky obsiahnuté v Elvisovej hudbe. Na Viva Elvis začujeme kráľov pôvodný spev zasadený do širokého spektra nových hudobných aranžmánov. Tento nový zvuk odráža Elvisovu všestrannosť a schopnosť majstrovsky zvládnuť všetky hudobné žánre, od Delta blues po rockabilly, od surového soulu po gospel, od južanského folku po vegaský pop, pričom zahŕňa aj prvky štýlov ako garážový rock, punk, urban a hip-hop.

„Viva Elvis je ohromne zvodný hudobný zážitok," hovorí Adam Block, Senior Vice President / General Manager v Legacy Recordings. „Je to album plný nápadov a znie tak súčasne, že úplne prirodzene prenáša a zasadzuje Elvisa do kontextu dnešnej doby a oslovuje fanúšikov každého veku a hudobného zamerania. Skladby znejú sviežo a novo, úplne vás dostanú a omámia. Sú dôkazom toho, ako neobyčajný umelec Elvis nielen bol, ale ostáva aj v dnešnej dobe."

„Ako by asi zneli Elvisove skladby, keby sme sa prvýkrát nahrávali až dnes," Pýta sa producent a hudobný aranžér tohto albumu Erich van Tourneau, hudobný režisér a aranžér Viva Elvis od Cirque du Soleil. „Chceli sme zachovať ducha a dušu Elvisa Presleyho, ale zároveň sme chceli postaviť akýsi most medzi jeho hudbou a budúcimi generáciami fanúšikov."

Viva Elvis, ako oslava Elvisovho neutíchajúceho hudobného génia obsahuje skladby z 50. rokov, kedy bola jeho sláva na vzostupe, z filmových soundtrackov, z doby triumfálneho návratu na pódiá v roku 1968, aj z revolučných vystúpení v Las Vegas. Medzi skladbami, ktoré boli pre album vybrané a pretvorené, nájdeme napríklad Burning Love, Suspicious Minds, Blue Suede Shoes, alebo Its Now or Never.

Hodnotenie: Nesmrteľný Elvis je späť. A keď už máte pocit, že nič nové sa nemôže udiať, tak sa udeje a dočkáte sa nových úprav a faktu, že sa opäť raz niekto pohrá s legendárnymi hitmi a vy dostanete do rúk zas niečo nové. A ak sa tam nachádzajú hity, tak sa dá tomu opäť ľahko podľahnúť. Ale zjavne to nikomu neprekáža a počúva sa to stále veľmi dobre.

01. Opening
02. Blue Suede Shoes
03. Thats All Right