Dnes je 19. októbra 2018, meniny má a zajtra

Dramatikz - Morfium

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 18.12.2010

Skupina Dramatikz fungujúca od roku 2006 sa za veľmi krátky čas zaradila medzi úspešné hip-hopové projekty na Slovensku a v Čechách.
Dramatikz - Morfium

O albume: Skupina Dramatikz fungujúca od roku 2006 sa za veľmi krátky čas zaradila medzi úspešné hip-hopové projekty na Slovensku a v Čechách. Po debutovom albume ´Výsledok doby´ a následnom veľkom československom turné začali Dramatikz ešte koncom roku 2009 pracovať na svojom novom albume. Novinka dostala názov ´Morfium´ a v týchto dňoch vyšla vo vydavateľstve Sony Music.

Kapela na novom albume viac hudobne experimentovala, okrem tradičných hip-hopových prvkov tu nájdete aj skladby v štýle nu-metal alebo rock. Album obsahuje 17 skladieb a na jeho realizácii sa podieľalo viac ako 20 ľudí: od hudobníkov cez spevácky zbor, spevákov rôznych žánrov až po známych hip-hopových hostí. Hosťovanie na albume prijali DJ Wich, Moja Reč, Tafrob, Smasho (Lavagance), Patrícia Vittek, ale aj hostia z Poľska (HiFi banda) a Srbska (ILL Government).

Hodnotenie: Čím začať? Asi pocitom, že slovenský hudobný trh je hip hopom presýtený, a ten pocit intenzívnie každým ďalším projektom, ktorý nie je o ničom inom, ako o hulákajúcich a nadávajúcich chlapcoch. Sú Dramatikz iní? Nie, prečo aj? Čakal som, kedy padne prvé sprosté slovo. Bolo siedme v poradí. Na čo sa zdržiavať? Vďaka songu Silnejší pes som sa ešte dozvedel, čo robí silnejší pes a ako sa táto štvorica dostala tvrdou prácou na výslnie, majú vlastný album (už dokonca druhý) a v podstate to, akí sú to tvrdí chlapci. A možno by som im aj uveril a nechal ich žiť ich ukričaný sídliskový život, keby...

Keby boli tak tvrdí v každej z tých sedemnástich pesničiek a keby sa to akože „kool tvrdé a fasa“ slovo (slová) nebáli použiť iba ako siedme v poradí v prvej uhučanej pesničke, ale aj v každej ďalšej. Keď už sme takí tvrdí, tak prečo máme na platni hneď niekoľko „slušných“ pesničiek, bez perverzností a nadávok? Aby nás hrali prípadne v nejakom, hoci aj komerčnom rádijku, keby sa zadarilo? Však to sú prašule a tie nesmrdia, pravda? Ibaže na takomto komerčnom postoji pohoreli už aj iní a väčší „Králi“. Buď som tvrdý a stojím si za svojim (už len veľká vydavateľská značka je obrovský úspech) a nadávam za každou štvrtou notou, alebo na to kašlem a budem spievať pesničky ako všetci tí slepí, čo sa radi nechajú viesť a slabosi, čo majú radi vydláždenú cestu. Pretože toto je proti srsti aj mne – zjavne slabochovi, čo rád počúva slabochov.

Mimochodom, Morfium je hudobne a produkčne, výkonom chlapcov a všetkých pozvaných hostí absolútne geniálny a jeden z najlepších hip hopových albumov, ktoré som v poslednej dobe počul. S mnohými vecami sa stotožňujem aj v textoch, mnohé veci som si kvôli hudobnej produkcii pustil niekoľkokrát, Dramatikz sú výborní, škoda len, že netuším, ktorej ich stránke mám veriť viac – tej tvrdej a vulgárnej, alebo tej „menej prízemnej a komerčnej“?

Masif sound
Silnejší pes
Chcem len dýchať