Dnes je 17. júna 2019, meniny má a zajtra

Dlhoočakávaná novinka DEPECHE MODE je už na svete

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: pb, pridané: 26.03.2013

Depeche Mode vydáva dnes svoj 13. štúdiový album. Delta Machine sa podľa prvých ohlasov fanúšikov a hudobných kritikov zaradí medzi to najlepšie v elektronickej hudbe za ostatné roky.

Depeche Mode vydáva dnes svoj 13. štúdiový album. Delta Machine sa podľa prvých ohlasov fanúšikov a hudobných kritikov zaradí medzi to najlepšie v elektronickej hudbe za ostatné roky. Single „Heaven“ a „Soothe My Soul“ už bodujú v hitparádach po celkom svete. Naživo album kapela predstaví 25. mája v Bratislave.
Depeche Mode – Heaven

„Napísať tento album bolo neskutočne náročné, pretože som chcel, aby znelo veľmi moderne. Chcem, aby sa pri jeho počúvaní fanúšikovia cítili skvele a aby ich uviedol do pohody. Musí tam byť proste niečo magického,“ prezradil o novinke Martin Gore. Dave Gahan dodal: „Pri nahrávaní tohto albumu sme celkom posunuli našu predstavu o tom, ako ho vytvoriť. Ak by sme zistili, že začína znieť príliš obyčajne, celý by sme ho zahodili a dali mu naspäť ten špecifický zvuk, ktorý Depeche Mode má. A Delta Machine nie je výnimkou.“

Dlhoočakávaný album Delta Machine, ktorý vychádza na značke Columbia Records, sa nahrával v priebehu minulého roka v kalifornskej Santa Barbare a v New York City, produkoval ho Ben Hillier a mixoval Flood, ktorý s kapelou už spolupracoval pri albumoch „Violator“ a „Songs Of Faith And Devotion“. Album vychádza aj v exkluzívnej Deluxe edícii so štyrmi bonusovými skladbami a 28 stránkovým knižným bookletom, súčasťou ktorého sú aj fotky dlhoročného spolupracovníka kapely Antona Corbijna. Prvým singlom nahrávky je skladba „Heaven“, druhým sa stala „Soothe My Soul“. Verejnosti je už dobre známa aj skladba Angel, ktorú kapela zverejnila na tlačovej besede v Paríži v októbri minulého roka.
Depeche Mode o skladbe Heaven

„Sme veľmi spokojní s tým, ako album dopadol,“ komentuje jeho vznik Martin Gore. „Hudba má rovnakú atmosféru ako na albumoch „Violator“ a „Songs of Faith and Devotion“ a myslím, že nové skladby patria k tomu najlepšiemu, čo sme kedy napísali.“ Nahrávka obsahuje skladby, ktorých autormi sú priamo Martin Gore a Dave Gahan. „Nahrávky sú veľmi živelné. Počas procesu nahrávania sme sa snažili preniesť všetky zásadné prvky našich živých vystúpení aj na album,“ dodáva Dave Gahan. Aj to je dôvod, prečo si ich živé vystúpenia netreba nechať ujsť. Šancu vypočuť si Delta Machine naživo budú mať už čoskoro fanúšikovia po celej Európe.

Od začiatku vzniku kapely bolo každé ich živé vystúpenie veľkým zážitkom. Ich koncerty Tour of the Universe v rokoch 2009 – 2010 navštívili takmer 3 milióny fanúšikov v 31 krajinách a Depeche Mode sa tak stali prvou elektronickou kapelou, ktorá kompletne vypredala štadiónové turné. Pri príležitosti vydania nového albumu kapela vyráža na európske turné, ktoré začne 7. mája v Tel Avive. Celkovo odohrajú 34 koncertov v 25 mestách, fanúšikovia sa môžu tešiť aj na koncert v Bratislave 25. mája a v Prahe 23. júla.
Video zo zákulisia nahrávania albumu

Celý album je k dispozícii na vypočutie aj prostredníctvom Deezra.

Priekopníci post-punkovej éry Depeche Mode sa so svojimi viac než 100 miliónmi predaných nosičov majú veľkú šancu stať sa jednou z najvplyvnejších kapiel modernej doby. Skupina, ktorá vznikla v roku 1981 v zložení Martin Gore, Dave Gahan a Andy „Fletch“ Fletcher, tak nadväzuje na celosvetové pozitívne kritiky a komerčný ohlas na tvorbu v štúdiu i pri živých vystúpenia. Predchádzajúcich dvanásť štúdiových nahrávok dosiahlo Top 10 vo viac ako 20 krajinách, vrátane Spojených štátov a Veľkej Británie. Predcházajúci album z roku 2009 Sounds of The Universe debutoval na 1. mieste predajných hitparád vo viac ako 14 štátoch.

Tracklist DELTA MACHINE:
01. Welcome To My World
02. Angel