Dnes je 26. septembra 2020, meniny má a zajtra

Deti Talentu a ich produkty - online nahrávky

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 08.01.2014

Biznis je biznis a ak za ním Jaro Slávik, nie je sa čomu diviť, že niektorí finalisti talentovej súťaže Česko-Slovensko má talent majú na trhu už svoje nahrávky.

Biznis je biznis a ak za ním Jaro Slávik, nie je sa čomu diviť, že niektorí finalisti talentovej súťaže Česko-Slovensko má talent majú na trhu už svoje nahrávky. V digitálnych obchodoch s hudbou nájdeme hneď tri. Či sú tieto single predzvesťou dlhohrajúcich nahrávok a či nováčikovia premenia svoj objavený talent na hviezdny status, ukáže čas... a pravdepodobne aj to, ako sa ich digitálne prvotiny budú predávať. Za všetkými nahrávkami je podpísaná firma Tata Music, teda spoločnosť už spomínaného Jara Slávika.

Peter & Tomáš Szabó – Beautiful When You Smile

10/10
Súrodenecké duo z Trenčína strhlo na seba lavínu pozornosti svojou bezprostrednosťou. Prišli, postavili sa, zahrali a zaspievali a ešte k tomu pridali aj veselý príbeh. Sympatie publika, poroty i divákov si získali okamžite. Skladba Beautiful When You Smile rozčerila vlny depresívneho slovenského popového rybníka a razom vyšlo slnko. Na tých chalanoch je úžasné, že ešte nie sú skazení biznisom a jednoducho ich to baví. Sú prirodzení a na nič sa nehrajú. Ak im to vydrží, budeme mať konečne spevákov, ktorých album sa nebudeme báť vložiť do prehrávača.
Link: SUPRAPHONLINE

Pavel Helan – Koupil jsem si ajfon

10/10
Hovorí sa, že jedna lastovička jar nerobí. Ako to bude v prípade Pavla Helana, ukáže čas. Isté je, že svojim pesničkárstvom v talentovej súťaži milo prekvapil a svojim prejavom a vtipným textom ukázal, že časy veselých pánov s gitarou (Pavel Dobeš, Ivo Jehelka) nie sú nadobro stratené. Helan sa dokázal trafiť do súčasnej doby, robí si srandu z aktuálnych tém, robí to nenásilne, vtipne a zmysluplne. Ďalší príklad toho, že sa ešte vieme baviť. Predpokladám, že u Helana je v šuplíku slušná kôpka pripravených piesní a že čoskoro zistíme, či dokáže vyskladať rovnako silný a intenzívny album, ako bola jeho „technická“ prvotina.
Link: SUPRAPHONLINE

Jozef Pavlusík, Miroslav Sýkora – Tambor (Little Drummer Boy)

9/10
Toto je spojenie, ktoré sa priam žiadalo. Dvaja víťazi, jeden žáner. Priznajme si, že zatiaľ, čo sa v širokospektrálnom ponímaní na Pavlusíka zabudlo, Sýkorovo meno sa bude ešte nejaký čas skloňovať. Miro je nesporne talent, aj keď priznajme si, že v jeho prípade dosť zavážil aj silný životný príbeh a v podstate bolo meno víťaza súťaže jasné v momente, keď prvý raz zaspieval na scéne (takmer totožný príbeh má i víťaz britskej súťaže Pop Idol Gareth Gates). Dokonalý spevák so silným príbehom bol jednoznačným ternom. Spoločný vianočný song oboch pánov je excelentný, len mi nejde do hlavy, prečo dvaja Slováci spievajú českú verziu skladby.
Link: SUPRAPHONLINE

Jednotlivé nahrávky si môžete zabezpečiť v digitálnej forme, keďže ich vydavateľstvo Supraphon (spolu s viac ako 5 000 ďalšími titulmi zo svojho archívu a ďalšími titulmi vydavateľstva Popron, či Universal Music – vrátane zahraničného katalógu, tohto zahraničného vydavateľského koncernu) sprístupnilo prostredníctvom online obchodu www.supraphonline.cz. Pesničky možno sťahovať v dvoch formátoch, pričom kvalita skladieb vo formáte FLAC (za mierne vyššiu cenu) sa rovná kvalite CD. Samozrejmosťou je zadná strana obalu a booklet, ktoré si kupujúci sťahuje rovno so zakúpeným albumom. Ďalšou novinkou je, že ukážku každej skladby na supraphonline.cz si môžete vypočuť 2x po pol minúte. Po zakúpení albumu si ho môžete sťahovať bez obmedzenia počtu stiahnutí. Otestovali sme supraphonline.cz a z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že ide o veľmi jednoduché, zrozumiteľné a rýchle sťahovanie s množstvom spôsobov platenia, od prevodu v banke, až po platbu platobnou kartou, čo uľahčuje sťahovanie zahraničným kupujúcim. Stiahnuté skladby si môžete napáliť na CD a pre zberateľov je tu tak možnosť vytvoriť si archív v CD kvalite a s titulmi, ktoré bežne nie sú na trhu. Tento titul kúpiš výlučne v digitálne podobe na www.supraphonline.cz