Dnes je 11. júla 2020, meniny má a zajtra

Debbi – Touch The Sun

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 03.05.2011

Geniálne! Najlepší album českej speváčky od čias albumu Jampadampa Lucie Bílej, čo je osem rokov.
Debbi – Touch The Sun

Geniálne! Najlepší album českej speváčky od čias albumu Jampadampa Lucie Bílej, čo je osem rokov. Debbi prekonala všetky očakávania a jej debutová platňa Touch The Sun je albumom, ktorý nielenže hravo prekonal všetky domáce produkty posledných čias, ale by hravo obstál aj na svetovej scéne. Speváčka znie na svoj vek neskutočne vyzreto a je neuveriteľne prirodzená. Na nič sa zbytočne nehrá a uveríte jej jednoducho každú sekundu. Naozaj geniálne!

Tak komplexne vydarený album som už dlho nepočul ani u svetového interpreta, nie u českej debutujúcej speváčky.

Nezvyknem to najzásadnejšie odpáliť hneď takto na začiatku, ale v prípade tohto albumu sa to nedalo inak. Postupoval som rovnako, ako samotná speváčka, ktorá na mňa postupne vypálila jedenásťkrát a ani raz neminula. Touch The Sun je tak dokonale vyprodukovaný projekt, že pred jeho koncom už čakáte, že musí prísť nejaká vata, pretože dokonalý komplet nemôže existovať. A čuduj sa svete. Existuje. Ešte aj tam, kde už vatu nutne čakáte, na úplnom konci, prichádza Debbi s bonusom, ktorý vyráža dych. Mladá speváčka v prílohe svojho bookletu píše, že verí, že si poslucháči užijú jej album rovnako, ako si ona užívala jeho nahrávanie. V tejto chvíli je to už viac, ako istota.

Po úspešnom debutovom singli Možná se mi zdáš, ktorý sa vyšplhal až na 2. miesto oficiálnej českej hitparády, prišla koncom novembra Debbi s druhým singlom Touch The Sun. Megahit, po ktorom bol pomenovaný celý album, sa stal za prvé tri mesiace roka najhranejšou piesňou v českých rádiách a zároveň získal Anděla za najlepšiu pieseň roka od Akadémie populárnej hudby. Pod dohľadom producenta Martina Ledvinu (Aneta Langerová, Marek Ztracený, Lenka Dusilová) vznikol v štúdiu album zložený z jedenástich piesní naspievaných v angličtine, češtine a vďaka vtipnému (v dobrom slova zmysle doslova úchylnému) bonusu aj v nemčine. Pôvodné autorské piesne pre Debbi napísali napríklad Jana Kirschner (How Can I, Paris), Honza Ponocný (Tell Me, Možná se mi zdáš) alebo Martin Ledvina (Spočítej). Vedľajšie vokály naspievala americká speváčka Mairys Joaquin a Debiina sestra Jacqueline Kahl. Kvalitný repertoár a nezameniteľná, originálna a surová interpretácia sedemnásťročnej speváčky na seba prekvapivo upútavali pozornosť ešte pred vydaním albumu. Reakcie fanúšikov i odbornej verejnosti po jeho vydaní dávajú tušiť mimoriadnu hudobnú udalosť roka.

A nielen roka, ale ako som spomínal hneď na úvod, tak niekoľkých rokov dozadu. Tak komplexne vydarený album som už dlho nepočul ani u svetového interpreta, nie u českej debutujúcej speváčky. Debbi sa prebojovala do semifinále Prvej ČeskoSlovenskej SuperStar a po vypadnutí sa mohlo zdať, že si na ňu nikto v hudobnej brandži nespomenie. Opak je pravdou, navyše Debbi vďaka skorému vypadnutiu nemusí bojovať s nálepkou tej, ktorá súťažila v komerčnej súťaži, na čo veľmi rýchlo každý zabudol. Na album Touch The Sun s tak skoro nezabudne. Debbi po každej stránke prišla s projektom, z ktorého sa môžu učiť aj zabehané speváčky a aj speváci. Takto má vyzerať vydarený album.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: DEBBI, SONY MUSIC, SUPERSHOP

01. Game Of The Heart (Part 1)