Dnes je 09. marca 2021, meniny má a zajtra

Daniel Merriweather – Love A War

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 11.08.2010

Niekoľko dní tohtoročného leta som strávil na britskom vidieku. Keď som si konečne zvykol na volant na pravej strane auta a na jazdenie v ľavom pruhu, konečne som sa zameral aj na ponuku CD, ktoré sa v aute nachádzali a mali byť príjemnou spoločnosť
Daniel Merriweather – Love A War

Niekoľko dní tohtoročného leta som strávil na britskom vidieku. Keď som si konečne zvykol na volant na pravej strane auta a na jazdenie v ľavom pruhu, konečne som sa zameral aj na ponuku CD, ktoré sa v aute nachádzali a mali byť príjemnou spoločnosťou na cestu.

Medzi pár kúskami hudobných diskov, ktoré následne mohli skončiť v nákupnom košíku v niektorom z veľkých hudobných britských obchodov som objavil aj Daniela Merriweathera a jeho minuloročný debut bol jedným z množstva CD, ktoré som si z Británie priviezol. A priznávam, že práve Merriweather je z tej utešenej kôpky pre mňa už niekoľko týždňov číslom jeden.

Bolo by na mieste spomenúť, že Merriweather je 28-ročný Austrálčan, ktorý sa v hudobnom svete pohybuje od roku 2006, avšak výrazný úspech zaznamenal až v minulom roku. Svojim debutovým albumom Love a War zaútočil na britskú hitparádu, ktorú hneď prvý týždeň po vydaní platne atakoval na druhom mieste a doteraz sa mu z neho podarilo vytlačiť tri úspešné single. Merriweather je skladateľ, ktorý si až na jednu výnimku zložil všetky z tuctu piesní na svojej debutovej platni a je výborný spevák s hlasom Joea Cockera, čo je pri jeho veku naozaj unikátom. Merriweathera už stihli kritici zaradiť do šuplíka s označením R&B a hoci je to pri prvom vypočutí si albumu asi najvhodnejšie označenie, dovolím si tvrdiť, že tento žáner Merriweather veľmi rád oživuje rockovými prvkami. Aj vďaka nim a producentskému dohľadu Marka Ronsona tak vznikol svieži produkt s dlhodobou hodnotou.

Album štartuje skladba For Your Money, pri ktorej poslucháč okamžite pochopí, prečo kritici zaradili Merriweathera medzi spevákov R&B. Veľmi ťažká a emotívne silná pesnička je na úvod albumu dostatočne metúca. Merriweather totiž hneď po tomto bravúrnom výkone mierne poľavuje a nemieni byť celý čas spevákom náročných piesní. Avšak jednoznačne chce byť spevákom piesní kvalitných. Už v ďalšej skladbe Impossible dokázal spojiť prvky R&B a dnes toľko žiadaného retra, ktoré ešte pred rokom bolo skôr doménou ženských speváčok. Merriweather je jedným z prvých mužov – spevákov, ktorý bez problémov preplávali v týchto vodách a v podstate práve táto skladba sa stala doteraz Merriweatherovým najúspešnejším singlom. Hneď v ďalšej skladbe Change už Merriweather opúšťa vody retra a pridáva na rockovom sounde. Treba však pripomenúť, že základ tuctu pesničiek tvoria naozaj línie R&B, ktoré Merriweather, ako autor skladieb následne oživuje prvkami iných žánrov.

Po dvojici relatívne rýchlych skladieb sa Merriweather vracia späť na začiatok a je neuveriteľne osobný, intímny a presvedčivý. Hoci ešte pred pár minútami tvrdil, že „nič nie je nemožné pre tvoju lásku“, v skladbe Cigarettes, zhruba v polovici albumu preklína „každý prežitý deň, ktorý mu vďaka láske páchne ako opalok cigarety.“ V tejto chvíli je však už Merriweatherovej strane aj poslucháč, ktorý nutne nerozumie jeho textom. Pretože pri počúvaní albumu Love A War poslucháč pri prvej skladbe spozornie, pri druhej si ho zamiluje, pri tretej sa presvedčí, že to všetko nie je iba náhoda a niekde pri tej piatej chce Merriweatherov debut počúvať neustále dookola.

Na záver treba uviesť, že Love A War je v podstate druhým albumom mladého Austrálčana, avšak jeho medzinárodným debutom, ktorý po úspechu vo Veľkej Británii vyšiel na začiatku tohto roka aj v Spojených štátoch amerických a snáď by sa mu mohla ujsť pozornosť aj v našom teritóriu. Jeden z našich internetových obchodov ho ponúka s nepríliš vábivou čakacou lehotou dodania, vo svetových internetových obchodoch sa k nemu dopracujete skôr a za rozumnú cenu. Oplatí sa investovať. Merriweather určite nesklame.

Vydavateľstvo: Sony Music

01. For Your Money
02. Impossible