Dnes je 23. mája 2018, meniny má a zajtra

ČS SuperStar – Výber finálových hitov

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 24.05.2011

Z celého tohto CD mám akýsi zmiešaný pocit a celé to na mňa pôsobí rovnako rýchlo kvasene, ako všetky vykvasené hviezdy tejto show...
ČS SuperStar – Výber finálových hitov

Ako sa už stalo dobrou tradíciou, aj počas finále druhej ČeskoSlovenskej SuperStar sa na trh dostala karaoke skladačka hitov, ktoré naspievali finalisti, ktorí tento raz vymenili značku a spod krídel vydavateľstva Sony Music prešli k Universal Music, čo je však jediný markantný rozdiel oproti minulosti. A k tomu sa ešte nabaľuje fakt, že mám z celého tohto CD akýsi zmiešaný pocit a celé to na mňa pôsobí rovnako rýchlo kvasene, ako všetky vykvasené hviezdy tejto show.

Cirkusanti siahli po svojich zahraničných idoloch...

Prvé zásadné, čo nechápem je, že sa to celé točí okolo spoločného songu Nevzdávam. Áno, nie je na tom nič nepochopiteľné, pretože v tejto fáze je to jediná nová vec, čo môžu speváci ponúknuť a vždy bola ťažiskovým momentom týchto projektov. Hodnotiť ju budem neskôr. Šokujúce skôr pre mňa je, že skladbu naspievalo dvanásť finalistov a presne toľko mien je aj uvedených na papierovom obale, v ktorom CD vyšlo. Na zoznam účinkujúcich spevákov, teda tých, ktorí si na album strihli aj sólovú (samozrejme prevzatú) vec sa však už nedostali Monika Povýšilová, ani Klaudia Pappová. Niežeby mi nejakým spôsobom na tomto projekte chýbali, ale jednoducho, ako osobnosť želajúca si svetový mier si jednoducho myslím, že tam mali byť.

Petr Ševčík znie z CD rovnako sterilne...

Album tohtoročných finalistov ČeskoSlovenskej SuperStar najskôr vyšiel v distribúcii novinových stánkov, v segmente lacných titulov, aj keď cena 6€ bez jedného centu mi až taká nepríde. Faktom síce ostáva, že album nevychádza iba malej kartónovej obálke, ale v profesionálne potlačenom slim obale o veľkosti DVD obalu a jednoducho, keď si ho založíte medzi ostatné albumy, tak sa tam nestratí a všimnete si ho aj vtedy, keď si už nespomeniete nielen na všetky Pappové a Povýšilové, ale z hlavy vám vyšumia aj Harich, či Šeps. Fotografie na naozaj vydarenom obale vám ich budú pripomínať stále.

Martin Harich je ako umrnčané decko z materskej škôlky...

Čo sa týka výberu piesní, tak autori tohto projektu siahli po prvotných cover verziách, s ktorými sa speváci predstavili na začiatku finálových kôl, takže v podstate si už na tie pesničky nikto nepamätá. Zaujímavé je, že ani jeden z trackov nie je v slovenčine, či češtine, a cirkusanti tak siahli po svojich zahraničných idoloch. Zaujímavé však bolo počúvať tieto cover verzie bez toho, aby som tušil, kto spieva a pozeral sa na jeho výraz na televíznej obrazovke.

Aké ovocie to prinieslo? V podstate žiadne, ale pár zistení tu predsa len je: najoriginálnejší je (nech sa na mňa nikto nehnevá) Michal Šeps a so svojim výrazom sa nikdy nestratí, najlepšie na CD znie Martin Kurc, Kolečkářovej a Gunčíkovej poznávacím znamením je ich hlas a do tejto kategórie možno ešte zaradiť aj Lukáša Adamca. Petr Ševčík znie z CD rovnako sterilne, ako v televízii od druhého finálového kola a Martin Harich ako umrnčané decko z materskej škôlky, na ktorého prejav si nezvyknem, ani keď privriem oči rovnako naplno ako on a to si ešte dovolil vziať do úst tak špecifického umelca akým je Robbie Williams, ktorého „napodobňovať“ si môže dovoliť málokto.

A tí ostatní? Keby neboli, svet sa nezrúti.

Čo sa týka jedinej novinky na platni, spoločnej piesne Nevzdávam, mám iba pár postrehov. Je to jasná ukážka toho, ako to môže dopadnúť, keď sa toho nechytí Paľo Habera. Súčasní autori mali jasný cieľ – zmodernizovať hymnický popevok, čo sa im v podstate podarilo natoľko, že je moderné až príliš. Alebo sú tí speváci už tak chladní, že mám pocit, že tá pesnička nemá ducha, srdce, a v podstate ani zmysel? Ešteže je tento rok iba jedna. Meno víťaza druhej ČeskoSlovenskej SuperStar spoznáme už budúcu nedeľu.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: U-MUSIC, SUPERSHOP

01. TOP12 (SPOLEČNÁ PÍSEŇ FINALISTŮ) – NEVZDÁVÁM