Dnes je 04. júna 2020, meniny má a zajtra

Cosmetica – Mantra

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 28.08.2012

Prvé hudobné dieťa kapely Cosmetica, materiál sa nahrával od minulého roku v štúdiu Babylon a nahrávka vznikala pod producentským dohľadom Juraja Kupca, takže to bol producentský dohľad na výsosť špičkový.
Cosmetica – Mantra

Spočiatku som musel pátrať na internete, aby som si naštudoval aspoň základné informácie o kapele Cosmetica. Najobsiahlejší výklad mi už tradične poskytla wikipedia, kde sa okrem iného píše, že Cosmetica je slovenská hudobná skupina, ktorá hrá alternatívny rock a pop, vznikla v roku 2000 v Bratislave a zakladajúcimi členmi boli Ilja Miškovič a Dodo Bujdák. V súčasnosti hrá kapela v zložení Ilja Miškovič – Daniel Urbán – Stano Kociov – Braňo Kociov.

V podstate sme pár riadkami preskočili celý tucet rokov. Ten istý zdroj ďalej uvádza, že počas nich kapela prešla niekoľkými personálnymi zmenami, ktoré údajne zapríčinili hneď prvé úspechy, úspešne sa prezentovali na pesničkových súťažiach i na veľkých festivaloch, pričom v tomto smere možno za najväčší úspech považovať víťazstvo v bratislavskom kole súťaže Jim Beam Music a vystúpenie na Pohode.

A opäť skok, ktorým sa v čase dopravíme opäť do súčasnosti, kedy do prehrávača vkladám CD Mantra. Je to prvé hudobné dieťa kapely Cosmetica, materiál sa nahrával od minulého roku v štúdiu Babylon a nahrávka vznikala pod producentským dohľadom Juraja Kupca, takže to bol producentský dohľad na výsosť špičkový. Album, ktorý vyšiel na konci mája pokrstil milovník všetkého, čo možno nazvať alternatívou a keďže krstný otec by mal byť stotožnený s tým, čo krstí, predpokladám, že Laco Lučenič bol z deviatimi nahrávkami na albume Mantra spokojný.
Cosmetica - Krst CD Mantra

A vôbec sa mu nečudujem. Aj keď priznám sa, že som sa k nadšeniu z tohto albumu prepracovával vskutku špecifickou cestou. Keď som totiž vložil album doma do prehrávača, nedokázal som mu prísť na chuť na prvé počutie. To prvé stretnutie malo akúsi nedosolenú príchuť a bolo príliš alternatívne. Následne som však album vložil do prehrávača v aute a prichádzal som na obdivuhodnú príchuť tých deviatich bonbónov, ktoré ponúka. Ich chuť však bola najvýraznejšia až v momente, keď som ich začal prehrávať v slúchadlách, kde vyznela vskutku každá hudobná drobnosť, ktorú chalani do svojich piesní namiešali.
Cosmetica - Love Is Drunk

A uznávam, že chalani vyskúšali naozaj dosť príchutí, ktoré napokon spôsobili, že Mantra je vskutku originálny a veľmi chutný počin. Ja som tam našiel aj kus kapely Pulp, tiež nejaký Blur, v tých popovejších piesňach som cítil smrad Robbieho Williamsa, tá mocnejšia alternatíva sa akoby obtrela o Davida Bowieho a celé to má takú razantnú britskú príchuť, ktorú ja osobne veľmi môžem. Znie to vskutku alternatívne, intenzívnejší príklon k rockovému zvuku je zreteľný a s popom sa to pohráva iba okrajovo. Ako celok to vďaka šikovnosti štyroch mladých hudobníkov znie originálne, svojsky a na slovenské pomery dosť svetovo a nadčasovo. Pilotný singel Love Is Drunk je pre mňa najlepšia slovenská vec, akú som počul za posledné, veľmi dlhé obdobie a zároveň po veľmi dlhom čase slovenská pieseň naspievaná po anglicky, ktorej to celé verím. Cosmetica je jednoducho veľké prekvapenie, ktorému sa oplatí venovať pozornosť.

Vydavateľstvo: Taumex, 2012
Linky: COSMETICA

01. Mantra