Dnes je 18. apríla 2021, meniny má a zajtra

Bruce Springsteen – The Promise

Zdroj: TS Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 23.12.2010

Pod názvom The Promise budú mať fanúšikovia Bruce Springsteena úplne prvýkrát možnosť vypočuť si dvojdiskový album (alebo 3LP) obsahujúci 21 predtým nevydaných skladieb, ktoré boli zaznamenané pri natáčaní albumu Darkness On The Edge Of Town.
Bruce Springsteen – The Promise

Pod názvom The Promise budú mať fanúšikovia Bruce Springsteena úplne prvýkrát možnosť vypočuť si dvojdiskový album (alebo 3LP) obsahujúci 21 predtým nevydaných skladieb, ktoré boli zaznamenané pri natáčaní albumu Darkness On The Edge Of Town. Skladby, ktoré, ako Springsteen hovorí, ´možno mohli / mali byť vydané po albume Born To Run a pred albumom Darkness On The Edge Of Town´.

Bruce Springsteen – kedy vydal naposledy radový album? Nespomínam si. Len tento rok som však trikrát zaregistroval jeho meno v novinkových katalógoch vydavateľstva Sony Music. Vydal časť svojej diskografie v jednom balení, vydal fantastický koncert a teraz sa vracia s týmto projektom, ktorý vychádza v piatich rozličných vydaniach a v piatich cenových reláciách, pričom na svoje si prídu tak tí fanúšikovia, ktorým stačí klasika, ale aj tí, ktorí si radi užívajú luxus v podobe niekoľkých diskov a množstva bonusov navyše, alebo zberatelia, pre ktorých album vychádza na troch LP platniach. Podrobnejšie sa rozpíšem neskôr.

Brucea Springsteena vnímam, ale do žiadnej súťaže o jeho živote, či diskografii by som sa nedovážil. Neodvážim sa ani polemizovať nad tým, že niektorá z 21 pesničiek na tomto dvojalbume, teda na verzii, ktorú mám k dispozícii už niekde vyšla, alebo nevyšla, či sa hrala, alebo nie. V každom prípade som mal pri počúvaní oboch diskov pri niektorých skladbách pocit, že som ich už niekde počul. Nech je to akokoľvek, z celkového hľadiska musím uznať, že táto zostava pesničiek je veľmi dobrá, príjemne sa počúva a ak mali tieto skladby vyjsť v období, ktoré možno považovať u Springsteena za vrcholové, celkom dobre mi nie je jasné, prečo sa tak nestalo. Dnes je jasné, že táto zostava by iba upevnila postavenie Springsteena na hudobnej scéne.

Asi najzákladnejšia verzia The Promise sú práve tieto dva disky, ktoré vychádzajú v kvalitnom papierovom obale s čiernobielou fotografiou na titulke a s obsiahlym vlepeným bookletom, ktorý obsahuje všetky texty piesní. Fantastické je, že pri ich prepise ostalo pôvodné dobové „strojové“ písmo, ktoré sa tiahne celým projektom a dotvára výnimočnú atmosféru.

Ak by bolo treba toto dielo zaradiť niekde hudobne, dovolím si tvrdiť, že toto je Springsteenove najkomerčnejšie obdobie a pesničky často hraničia niekde na rozmedzí rocku a popu, občas počuť dokonca prvky country, ktoré je spevákovi veľmi blízke. Uznávam, že Springsteena sme mali možnosť spoznať už aj z oveľa rockovejšej stránky, táto mu však pristane viac.

Okrem tohto vydania vychádza ešte exkluzívny boxset 3CD (2CD The Promise originálne CD The Darkness On The Edge Of Town) plus 3DVD, nazvaný The Promise: The Darkness On The Edge Of Town. Táto edícia obsahuje viac ako 6 hodín filmových a viac ako 2 hodiny zvukových materiálov. Okrem toho v balení nájdeme aj 80 stranový zápisník obsahujúce presnú kópiu Springsteenových originálnych záznamov a poznámok z natáčania, vrátane alternatívnych textov k piesňam, nápadov na nové skladby, nahrávacích detailov a osobných poznámok. V knihe nájdeme aj nanovo spísané Springsteenovo vyjadrenie k albumu a rad predtým nezverejnených nahrávok.

Toto všetko nám umožní nahliadnuť do výnimočného tvorivého procesu práve v čase, keď Springsteenova kariéra bola prudko na vzostupe. Vychádza tiež na Blu-Ray nosičoch, samozrejmosťou je potom digitálny remastering.

CD1
01. Racing In The Street (78)
02. Gotta Get That Feeling