Dnes je 10. decembra 2019, meniny má a zajtra

Britney Spears – Femme Fatale

Zdroj: © Server.sk, redaktor: neuvedený, pridané: 19.04.2011

Tri týždne po vydaní albumu Femme Fatal môže byť Britney Spears absolútne spokojná.
Britney Spears – Femme Fatale

Siedmy štúdiový album Britney Spears, nazvaný Femme Fatale, vyšiel 28. marca 2011 a výkonnými producentmi albumu sa stali slávni Max Martin (P!nk, Backstreet Boys, Katy Perry) a Dr Luke (Avril Lavigne, Kelly Clarkson, Miley Cyrus, Ke$ha). Speváčka na albume intenzívne pracovala posledné dva roky, počas ktorých tiež vznikla skladba Hold It Against Me, ktorá sa zároveň stala prvým a teraz už megaúspešným singlom. K piesni vznikol aj videoklip švédskeho režiséra Jonasa Akerlunda, ktorý okrem iného natočil aj slávny Madonnin videoklip Ray Of Light. Druhým singlom z albumu Femme Fatale sa stala skladba Till The World Ends z pera rovnakého producentského tímu.

Kto by po štvor, či päťročnej prestávke po albume In The Zone ešte uveril tomu, že sa Britney dokáže vrátiť a navyše aj opäť etablovať na hudobnej scéne?

Tri týždne po vydaní albumu Femme Fatale môže byť Britney Spears absolútne spokojná. Sme iba na začiatku a niekdajšia popová princezná má zo svojej novinky na trhu dva úspešné single a desať pesničiek v zálohe. Kto by bol pred pár rokmi veril v takýto prerod? Kto by po štvor, či päťročnej prestávke po albume In The Zone ešte uveril tomu, že sa Britney dokáže vrátiť a navyše aj opäť etablovať na hudobnej scéne? A predsa. Už album Circus bol jasným odkazom na to, že americká kráska ešte nepovedala posledné slovo a zjavne sa chystá predviesť ešte poriadny cirkus. Ten čas jednoznačne nastal a Britney opäť necháva jasný odkaz. Už nie som popová kráľovná s „ružovými pesničkami“, zmenila som sa na vampa, na ženu, na femme fatale, jednoducho som dospelá. Vďaka dokonalému producentskému tímu vyznieva tento prerod absolútne presvedčivo a album Femme Fatale je jednoznačne najlepším z albumov, ktoré Britney Spears vo svojej kariére vydala. Sama sa priznala, že chcela natočiť dokonalý tanečný album, ktorý postaví ľudí zo stoličiek a už po prvom vypočutí je jasné, že dievčatko tento raz nekecá. Pri Femme Fatale sa naozaj nikto nebude nudiť a ten tucet pesničiek určite nepatrí do kategórie tých, ktoré si vypočujete raz a odložíte ich do šuplíka. Femme Fatale je prvou jarnou lastovičkou, ktorá ohlasuje obdobie zábavy a dobrej nálady, pričom všetkého rozdáva plným náručím.

Absolútne dokonalý zvuk, najmodernejšie hudobné vychytávky, dvanásť skladieb, z ktorých každá jedna prekvapí, zaujme a v prípade, že by sa o to speváčka pokúsila, tak každá jedna z tých pesničiek má šancu na samostatné prežitie a veľmi úspešné prežitie. Na Femme Fatale nie je vata. Ten album je jednoducho dokonalý a za iných okolností by som asi napísal, že mi je ľúto, že je to album Britney Spears. Tá baba však prekvapila natoľko, že jej to želám a hlavne som jej to zožral aj s háčikom. A presne o tom to je.

Ak som sa pred pár dňami zamýšľal, ktorá z princezien Britney vs. Avril (obe vydali albumy v jednom mesiaci) dopadne lepšie, uznávam, že hoci obe vydali veľmi dobré albumy, Britney je o krok späť. A hoci každá zjavne vydala dosku pre iné publikum, Spearsovej Femme Fatale bude podľa mňa u širokej verejnosti úspešnejšie. Album vychádza v štandardnej verzii na CD a v limitovanej exkluzívnej CD edícii (digipack, 20 stránkový booklet) s rovnakým obsahom skladieb.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2011
Linky: BRITNEY SPEARS, SONY MUSIC, SUPERSHOP

01. Till The World Ends