Dnes je 24. apríla 2019, meniny má a zajtra

Ben Cristovao presents Benny Cristo

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 05.07.2011

Po roku, keď Ben vydáva dvojku by som sa mohol na začiatok asi ospravedlniť a ročnú ignoráciu, ale netreba to hádam riešiť až takto.
Ben Cristovao presents Benny Cristo

Nebudem tajiť, že debutový album Bena Cristovaoa (alebo ako sa to správne skloňuje) som jednoducho s čistým svedomím odignoroval. Keď ho pred rokom vydal, mal som pocit, že tých šesť pesničiek na ňom, jeden remix a tri bonusy sú jednoducho výsmechom fanúšičkám a nikto to nemôže brať ako regulárny album. Navyše som bol presvedčený o tom, že po vydaní tejto platne Ben zakape a už nikdy o ňom nebudeme počuť.

Inšpiráciou na novú platňu bol zjavne vesmír a sci-fi...

Ben Cristovao - Mimozemšťanka

Keď sa však drahý Ben Cristovao vrátil rovnako rýchlo, ako svojho času rýchlo spieval v SuperStar, spozornel som. Chlapec vydal v priebehu roka dva albumy a do toho druhého sa ide vtedy, keď má každá strana, ktorej sa to týka istotu, že to má zmysel. Objednal som si jednotku aj dvojku a nechal som sa unášať tokom modernej čiernej muziky, skvelého funky, house, ale aj popu. To všetko Cristovao nakombinoval so svojimi spolupracovníkmi na svoj debut (ten som si prehral ako prvý, aby som vedel porovnávať) a doplnil ho obsiahlym bookletom s textami piesní. Po roku môžem prehlásiť, že už Benov debut bol album so svetovými parametrami a naozaj dokázal zaujať.

Po roku, keď Ben vydáva dvojku by som sa mohol na začiatok asi ospravedlniť a ročnú ignoráciu, ale netreba to hádam riešiť až takto. Keď sa mi v prehrávači dokrútila jednotka, ochotne a s nadšením som siahol po dvojke. Tá vychádza v papierovom digipacku a na prvý pohľad sa podobá na komiks. Tento pocit okrem kresleného obalu umocňuje aj výborne vymyslený booklet, ktorý má všetky atribúty kresleného komiksu a je to veľmi príjemné riešenie celkového nápadu po každej stránke. Nie sú tam síce texty piesní, ale v konečnom dôsledku to vôbec neprekáža.

Ben po roku prichádza zo sériou ďalších desiatich pesničiek a tento raz sa našťastie vyhol veciam ako remixy a bonusy a v podstate prichádza s desiatimi regulárnymi skladbami. Obrovskou novinkou a prekvapením je, že polovica pesničiek, po predchádzajúcom, kompletne anglickom albume, má české texty. Skladbu Chci si strihol so svojou (hádam ešte) frajerkou Monikou Bagárovou a osobne vyzdvihujem skladbu No a co, pretože toľko irónie, sebakritiky a všetko s veľmi šarmantným vtipom, ako Ben dokázal dať v tejto piesni, to sa často nevidí.

Inšpiráciou na novú platňu bol zjavne vesmír a sci-fi, názvy skladieb Mimozemšťanka, či Aliengirl (prvý singel) sú toho jasným dôkazom. Hudobne Cristovao prináša množstvo tanečných rytmov, ktoré najmä mladšie ročníky budú baviť počas prázdnin na diskotékach a zábavách. Dokonalý cit pre melodickosť a celkový zvuk platne sú napokon jasným dôkazom, že od výborného debutu Ben ešte dozrel a svojou dvojkou potvrdil svoje kvality, ktoré sa pred rokom mohli zdať ako dielo náhody. Nie, dnes už je jasné, že ten chlapec je naozaj dobrý.

Vydavateľstvo: Championship Music, 2011
Linky: BEN CRISTOVAO, DVD BEST

01. Žízeň