Dnes je 23. augusta 2019, meniny má a zajtra

Anna K – Relatívny čas

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 23.01.2012

Anna K. so svojím hudobným a životným partnerom Tomášom Varteckým dokončila svoj ôsmy radový album.
Anna K – Relatívny čas

Anna K. so svojím hudobným a životným partnerom Tomášom Varteckým dokončila svoj ôsmy radový album. Neuhýba na ňom od svojej rockovej filozofie a presvedčivosti, jeho rozmer sa však rozrástol o nové zážitky a neľahké životné skúsenosti, ktoré albumu pridali na sile i výraze, najmä v nádherných baladách ako je singlovka Píseň o slzách, alebo hymnický Tamarišek, ktoré pochádzajú z pera Roberta Kodyma resp. Tomáša Varteckého.

Úplne prvá pieseň, ktorá vznikla na pripravovanú platňu už v roku 2010 Holka modrooká sa teraz stala predmetom veľké výzvy. Album vznikal prevažne vo štúdio Sono, finálny sound zaistil nadčasový Ecson Waldez v jednom z najlepších masteringových štúdií Biotech. Fotografie k nemu zabezpečil slávny fotograf Goran Tačevski a majú nevšedný, dokumentárny charakter.
Anna K - Píseň o slzách

Skúsme sa odosobniť a nepočúvať tento album s vedomím, že Anna K má za sebou ťažké obdobie, ustála ťažkú životnú skúšku a z toho, čo prežila vychádza jej novinka. Berme to ako ďalší radový album speváčky, ktorá by aj za normálnych okolností bola pravdepodobne vydala novinku, pretože po sérii nemalých úspechov, ktoré mala a veľmi kvalitnej práce, ktorú pravidelne odvádza, je to celkom pochopiteľný krok.

Snažil som sa k tomu tak pristupovať. Ten album je absolútne fantastický. Speváčka na ňom dokazuje, že nie je obyčajnou popovou speváčkou, ktorú z nej chceli urobiť na prvom albume, ale že sa oveľa lepšie cíti v rockovejšej polohe. Holka modrooká je toho jasným dôkazom a za ňou nasledujúca Mezi kostmi je na tom rovnako a so šokujúcim textom. Takto postupne sa započúvate do albumu, ktorý prináša desať silných a rovnocenných skladieb a necháte si plynúť v hlave nádherný spev, výbornú hudobnú produkciu, príjemné texty. Až niekam po sedmičku.
Anna K - Tamaryšek

Potom prichádza Píseň o slzách z pera Roberta Kodyma. Čím tá pesnička zaujme na prvé počutie je neodškriepiteľný vplyv Pink Floyd, ktorý opantal Kodyma pri tvorbe skladby. Možno to bol zámer a v žiadnom prípade to nie je nič zlé. Práve naopak. Pesnička má silu a emócie. To najsilnejšie však prichádza až s baladou Tamaryšek, ktorá album v podstate uzatvára. Započúvajte sa do textu, spojte si ho s hymnickou muzikou a orchestrom, ktorý sa tam objavuje, objavte čaro úprimnosti skrytej v inotajoch slov a okrem toho, že sa vám premietne všetko z vášho života, uvedomíte si, čím si Anna K prešla za posledné obdobie. Nedá sa tomu vyhnúť, pri tak silnej skladbe a v podstate globálnom celku, akým táto platňa je. Skvelá robota.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2011
Linky: ANNA K

01. Holka modrooká