Dnes je 19. júla 2018, meniny má a zajtra

Amy Winehouse – I Told You I Was Trouble

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 13.10.2011

Tento disk je jasným dôkazom toho, že odišla hviezda a bohužiaľ odišla veľmi predčasne. Odporúčam nielen fanúšikom.

Na tohtoročnú dovolenku budem spomínať zjavne veľmi dlho. Nie preto, že polovicu času pršalo, ani preto, že som niekde vo Švédsku prišiel o fotoaparát. „Nezabudnuteľnou“ sa stala najmä pre šokujúce informácie, ktoré ma sprevádzali na jej začiatku. Keď som priletel Do Dánska, kde som mal nastúpiť na loď a plaviť sa do Nórska, prišla šokujúca informácia o útoku v Oslo. Keď sme napokon na loď nastúpili, prvá informácia, ktorá sa ku mne dostala bola tá o smrti Amy Winehouse.

Keďže trochu viem, ako funguje hudobný biznis, predpokladal som, že albumy Amy Winehouse nájdem na viditeľných miestach vo všetkých hudobných obchodoch v Nórsku. Situácia však bola celkom iná. Možno aj preto, že speváčka vydala iba dva albumy, pričom ten prvý bol dlhodobo vypredaný. K dvom albumom Amy pridala ešte v roku 2007 DVD a blu ray I Told You I Was Trouble, ktoré sa akosi stratilo v záplave iných titulov a predajcovia sa k nemu vrátili až po smrti speváčky. Priznám sa, že aj ja som sa o projekte dozvedel až v auguste, pričom som ani na chvíľu nezaváhal a blu ray som si kúpil.
Amy Winehouse - Rehab

Pri jeho sledovaní mi behal mráz po chrbte. Ani nie tak z fantastického obrazu, či dokonalého zvuku, ktorý na blu ray je. Emočné pocity vyvolával skôr bezkonkurenčný hlas tejto mladej soulovej divy, ktorá na zaznamenaných koncertoch na hony vzdialila od pop – rockových verzií skladieb (druhý album speváčky Back To Black bol ladený oveľa komerčnejšie, ako jej debut Frank) a aj rádiovým komerčným hitom Rehab, či Valerie dala vďaka svojej sprievodnej skupine nádherný umelecký nádych.
Amy Winehouse - Valerie

Keď človek vie, aké mala Amy problémy, je celkom zaujímavé sledovať jej správanie na scéne. Občas možno trochu neprítomná, občas tváriaca sa, že sa jej nič nechce, ale vždy dokonalá, čo sa týka spevu. Blu ray prináša záznamy dvoch koncertov. Sú takmer totožné, preto za dôraz kladie na vystúpenie v londýnskej Shepherd´s Bush Empire v roku 2007, pričom koncert trval 65 minút. Záznam koncertu v londýnskej Porchester Hall z toho istého roku je zhruba o štvrť hodinu kratší a na titule je uvádzaný ako bonus. Oba koncerty sú ohromujúcim zážitkom, ktorému dominuje Winehouseovej jedinečný hlas. Vôbec sa nechcem rýpať v tom, čo speváčka prežívala na pódiu, pretože z môjho pohľadu predviedla bezkonkurenčné výkony a hoci po záverečnej skladbe oboch predstavení, pesničke Monkey Man odchádza trochu neprítomne do zákulisia, práve túto skladbu považujem za vrchol oboch predstavení. Amy Winehouse si tak môžete vychutnať v dvoch hodinách technicky dokonale zaznamenaných predstavení a naozaj to stojí za to.
Amy Winehouse - Monkey Man

Súčasťou blu ray disku je aj zhruba 502 minútový dokument, ktorý hovorí o zrodení hviezdy Amy Winehouse, o jej prvej návšteve v USA a v podstate mapuje úspechy britskej speváčky do roku 2007. Amy v dokumente vôbec nepôsobí ako problémová hviezda, ale skôr ako veľmi citlivý, trochu ustráchaný a možno sám v sebe stratený človek. Na jeho spracovanie potrebujete ovládať anglicky jazyk, prípadne vedieť po francúzsky, portugalsky, nemecky, španielsky, alebo japonsky. Dokument má totiž pribalené titulky v týchto jazykoch.

Distribuuje: Universal Music
Linky: AMY WINEHOUSE