Dnes je 20. januára 2020, meniny má a zajtra

Adele – 21

Zdroj: © Server.sk, redaktor: pb, pridané: 06.07.2011

Britská soulová princezná súčasnosti sa vracia so svojim druhým albumom. A ako na nás zapôsobila si prečítajte v našej recenzii..
Adele – 21

Britská soulová princezná súčasnosti sa vracia so svojim druhým albumom. Po debute z roku 2008 nazvanom 19 (speváčkin vek v čas vydania platne) vychádza (v rovnakom trende, čo sa týka názvu) album 21. Adele má na svojom konte ceny Grammy, aj Brit Awards a hlavne novinku, ktorá sa podstatne líši od jej debutu a z mladučkej speváčky bezpochyby urobila princeznú blues, R&B a indie rocku, teda prvkov, ktoré možno nájsť v jedenástich nových pesničkách, ktoré tvoria jednu z najlepších platní posledných mesiacov.

Adele si za album 21 hravo vyslúžila štyri a pol z piatich možných hviezdičiek.

Zhruba päťdesiatminútový album sa na trhu objavil koncom januára. V tom čase si však už speváčka mohla na svoje konto pripísať prvé miesto v britskej hitparáde so singlom Rolling In The Deep, ktorý vyšiel ešte koncom novembra minulého roka a iba v prvom týždni sa ho predalo 280 tisíc kusov vo Veľkej Británii, cez tristotisíc kusov v Amerike a pesnička celý album napokon otvára. Všetko je jasným dôkaz toho, ako netrpezlivo čakali priaznivci speváčky na jej novinku, na ktorej produkcii sa okrem iných podieľali napríklad Rick Rubin, Paul Epworth, či Ryan Tedder.
Adele - Rolling In The Deep

Druhým singlom, ktorý vyšiel temer totožne s vydaním celého albumu sa stala skladba Someone Like You, dokonalý slaďák, pri ktorom behá mráz po chrbte. Pesnička, v ktorej Adele predstavuje v plnej kráse svoj dokonalý hlas a vytasila hádam všetky spevácke zbrane. Táto skladba odistila pomyselný granát a Adele sa stala svetovou hviezdou a žiadanou umelkyňou aj v krajinách, kde sa jej tvorbe dovtedy vyhýbali. Speváčkin debut sa totiž niesol v trochu inej hudobnej rovine, než dvojka, ktorá zjavne stanovila istý smer a oplatilo sa. Digitálne najsťahovanejší album všetkých čias vo Veľkej Británii, deväťnásobná platina, šestnásť týždňov na prvom mieste rebríčka predajnosti a Someone Like You, skladba ktorá dokonalý set uzatvára.
Adele - Someone Like You (LIVE)

A čo medzitým? Okrem iného ďalší singel Set Fire To The Rain, čo je už tretia dokonalá skladba prezentujúca najnovšiu tvorbu Adele. A je celkom zjavné, že týmto to nekončí. Album 21 je totiž jeden z najsilnejších hudobných projektov posledného obdobia a pre mňa osobne zatiaľ číslom jeden roku 2011 a bude naozaj veľmi ťažké prekonať jedenásť dokonalých pesničiek, medzi ktorými nie je žiadna vata, ale úprimnosť, emócie a dokonalý prejav. Zrelosť, akú 21-ročná speváčka predstavuje vo svojich prevažne pomalých piesňach, alebo v skladbách v ležérne strednom tempe, je priam šokujúca a neuveriteľná.
Adele - Set Fire To The Rain

Materiál na album 2011 začal vznikať hneď po vydaní platne 19, ktorá sa Adele zdala príliš vážna. Chcela ubrať na vážnosti a začala skladať veselšie veci. Napokon však bolo všetko inak a veľká časť materiálu vlastne vznikla náhodne – improvizáciou v štúdiu. Nemožno povedať nič iné, ibaže je to dokonalá improvizácia. Kritika prijala album prevažne pozitívne a v priemere možno povedať, že Adele si za album hravo vyslúžila štyri a pol z piatich možných hviezdičiek.

Distribuuje: EMI, 2011
Linky: ADELE, SUPERSHOP

01. Rolling in the Deep